اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران خبر داد

برگزاری مراسم جهانی مذهبی در قره‌کلیسای چالدران

فرماندار چالدران گفت: مراسم جهانی مذهبی قره‌‌کلیسای چالدران از 13 تیر ماه سال جاری برگزار شده و به مدت سه روز ادامه می‌یابد.

برگزاری مراسم جهانی مذهبی در قره‌کلیسای چالدران

احمدرضا قلی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: امسال مراسم مذهبی قره کلیسا از سیزدهم تیرماه آغاز می‌شود و تا پانزدهم این ماه ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان زمان برگزاری این مراسم را به احترام ماه مبارک رمضان یک هفته زودتر برگزار می‌کند، خاطرنشان کرد: آئین مذهبی قره‌کلیسا در روزهای 13، 14 و 15 تیر ماه برگزار می‌شود.

قلی‌پور افزود: معمولا تعداد کشورهایی که در این مراسم شرکت می‌کنند متفاوت بوده، امسال نیز نزدیک به 10 کشور در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر سال برای رفاه حال زائران قره‌کلیسا امکانات و خدمات رفاهی، درمانی، بهداشتی و امنیتی فراهم می‌شود، افزود: امسال در این ارتباط به مدت سه شبانه‌روز برای زائران خدمات ارائه می‌شود.

قلی‌پور با بیان اینکه برای برگزاری این مراسم دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی دارند، تصریح کرد: در جلسه هماهنگی برنامه‌های سالیانه مذهبی قره کلیسا که در فرمانداری چالدران برگزار شد، شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان نیز در این جلسه حضور داشتند، همه امکانات رفاهی تدارک دیده شده، از جمله اینکه مجمع امور صنفی چندین کانتینر برای ارائه خدمات رفاهی، سوپرمارکت و مغازه برای رفاه حال زائران ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ادارات برق، آب و فاضلاب، شهرداری و مخابرات در کمپ قره کلیسا برای ارائه خدمات مستقر شده است، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان هر کدام با استقرار آمبولانس و ماشین آتش‌نشانی خدمات پزشکی و درمانی به زائران ارائه می‌دهند.

قلی‌پور تصریح کرد: فرمانداری برای انجام ملاقات دیپلماتیک با اسقف و شورای خلیفه‌گری ارامنه در کمپ قره‌کلیسا مستقر بوده، معمولا در این مراسم نشستی صورت می‌گیرد و مصاحبه و دیدار سیاسی اجتماعی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی نیز برای توزیع بروشور بین گردشگران و زائران داخلی و خارجی در راستای شناساندن مکان‌های گردشگری و ظرفیت‌های سیستم گردشگری در کمپ قره کلیسا مستقر هستند.

قلی‌پور با بیان اینکه احداث کمپ قره کلیسا در حدود 40 درصد تا کنون اجرایی شده، اظهار داشت: امید است برای سال‌های بعد با اجرای کامل این پروژه شاهد ارائه خدمات رفاهی بیشتری برای زائران و گردشگران بوده، بتوانیم پذیرای بیشتری از مهمانان داخلی و خارجی باشیم.

وی اضافه کرد: اثر جهانی قره‌کلیسا برای چالدران جزو ظرفیت‌های رشد و توسعه اقتصادی منطقه محسوب می‌شود، امید است ما بتوانیم با معرفی و ارائه خدمات مناسب بیش از پیش برای رشد و توسعه این شهرستان مفید واقع شویم.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول