اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

27 تیرماه برگزار می‌شود

سالگرد عروج شهید مهدی بهرامی در هفتکل

پدر شهید مهدی بهرامی از برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت فرزند شهیدش در شهرستان هفتکل خبر داد.

سالگرد عروج شهید مهدی بهرامی در هفتکل

رجبعلی بهرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: مراسم بزرگداشت یازدهمین سالگرد شهادت سرباز رشید اسلام شهید مهدی بهرامی در هفتکل برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم پنج شنبه 27 تیرماه همزمان با سالروز شهادت این سرباز دلیر از ساعت 18 تا 20 برگزار می‌شود.

این پدر شهید خاطرنشان کرد: امسال سالگرد شهادت فرزندم مهدی، با شب رحلت جانسوز بی‌بی حضرت خدیجه کبری (س) همسر گرامی پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) مصادف شده است.

وی اضافه کرد: مراسم بزرگداشت یازدهمین سالگرد شهادت سرباز رشید اسلام شهید مهدی بهرامی، در کنار تربت پاکش در گلزار شهدای هفتکل انجام خواهد شد.

پدر شهید بهرامی از همه علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه جوانان و نوجوانان خواست به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدای نسل سوم در این مراسم روحانی شرکت کنند.

بهرامی در ادامه به معرفی شهید مهدی بهرامی پرداخت و گفت: این شهید عزیز، در تاریخ 30 شهریورماه سال 1361 در روستای دلی شهرستان باغملک دیده به جهان گشود.

به گفته پدر شهید مهدی بهرامی، این شهید نسل سومی، بسیار مهربان، صمیمی و اخلاق و رفتارش برای دوستان و آشنایانش الگو بود.

وی در ادامه به بیان برخی دیگر از خصوصیات شهید مهدی بهرامی پرداخت و گفت: همیشه در کارهای خانه کمک به مادرش می‌کرد، یار و یاور پدر و با برادران و خواهر‌هایش دوستی صمیمی بود، با بستگان مهربان و با هم کلاسی‌هایش خوش رفتار بود.

بهرامی تصریح کرد: در مدرسه دانش‌آموزی با انضباط بود، هیچکس را از خود نمی‌رنجاند، به نماز اول وقت اهمیت ویژه‌ای می‌داد و پایبند به رعایت مسائل شرعی بود.

وی در مورد چگونگی شهادت سرباز اسلام شهید مهدی بهرامی نیز گفت: این سرباز دلیر اسلام در تاریخ 27 تیرماه سال 1381، در پاسگاه سوز گز خاش خدمت مقدس سربازی‌اش را می‌گذراند که هنگام گشت‌زنی در مرز، توسط اشرار و قاقاچیان مسلح، مظلومانه و غریبانه به شهادت رسید.

پدر شهید مهدی بهرامی یادآور شد: پیکر مطهر این سرباز سبزپوش نیروی انتظامی، به همراه دو شهید دیگر در زاهدان تشییع و یکم تیرماه به شهرستان هفتکل منتقل شد.

بهرامی ادامه داد: پیکر این شهید در شب شهادت حضرت زهرا (س) بر دستان هزاران نفر از مردم قدر‌شناس و شهیدپرور هفتکل تا دروازه‌های بهشت بدرقه شد و در جوار شهدای گلگون کفن در گلزار شهدای این شهرستان آرام گرفت.

پدر این شهید نسل سومی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام گفت: امیدوارم که بتوانیم راه این عزیزان سفر کرده را ادامه دهیم.

انتهای پیام/72010/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول