اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

ترسیم سند چشم‌انداز حوزه هنری با نگاه آسیب‌زدایی انجام می‌شود

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: ترسیم سند چشم‌انداز حوزه هنری استان در افق پنج‌ ساله با نگاه آسیب‌زدایی از این عرصه اتفاق می‌افتد.

ترسیم سند چشم‌انداز حوزه هنری با نگاه آسیب‌زدایی انجام می‌شود

ساسان ناطق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: توجه جدی به شهرستان‌ها خصوصاً شهرستان‌های مرزی و آموزش منجر به تولید و ورود آثار هنری از جمله رویکردها و برنامه‌ریزی‌های حوزه هنری است که انتظار می‌رود در این زمینه با اقدامات و پیگیری‌های مختلف زمینه یک حرکت منسجم، مطلوب و سازنده بیش از گذشته فراهم آید.

وی با بیان اینکه تولید و انتشار 13 عنوان کتاب در سال گذشته به همت حوزه هنری انجام شده و این فعالیت‌ها امسال نیز در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: این کتاب‌ها که در حوزه دفاع مقدس، ادبیات و پژوهش بوده درخور توجه و تأمل است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل حمایت و تولید 13 فیلم کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن را اقدامی فاخر و ارزشمند در حوزه هنری توصیف کرد و افزود: آهنگسازی و تولید دو قطعه موسیقی برای نخستین بار در استان اتفاق افتاد و شاهد برگزاری دو جشنواره منطقه‌ای شمال غرب و همچنین حضور فعال هنرمندان اردبیل در این عرصه بودیم.

ناطق یادآور شد: حوزه هنری دومین نهادی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به همت شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را در حوزه اندیشه و هنر اسلامی آغاز کرده است.

این مسئول تاکید کرد: از موسسان این نهاد مردمی می‌توان به مقام معظم رهبری، شهید آوینی، قیصر امین‌پور و مرحوم طاهره صفار‌زاده اشاره کرد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: پرورش هنرمندان خلاق و متعهد با تکیه بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی و تولید آثار ارزشی و ماندگار در حوزه هنر دینی و اسلامی از اهداف و رسالت‌های اصلی حوزه هنری به شمار می‌رود.

ناطق یکی از وظایف حوزه هنری را آموزش هنرمندان متعهد توصیف کرد و ادامه داد: هنرمندی که داشته‌هایش از ریشه و باورهای اسلامی نشأت بگیرد هنرمند ارزشی و دارای فضیلت است.

وی با بیان اینکه هنرمند با اصالت هرگز از فضیلت‌ها و ابعاد اسلامی اخلاقی دور نمی‌شود، خاطرنشان کرد: قطعاً توقع جامعه و مخاطبان از یک هنرمند نمایش فضیلت‌هایی است که می‌تواند هنر را به نقطه متعالی برساند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنری که از عمق فکری و مضمون بی‌بهره باشد ماندگار و مانا نیست و در مقابل هنری ماندگار است که روح و احساس تعهد در آن جلوه‌گری کند.

ناطق ادامه داد:‌ حوزه هنری با انتخاب مضامین انقلابی و ارزشی به عنوان یکی از سیاست‌ها و اهداف اصلی خود در پرداختن به تولید آثار هنری می‌کوشد تعهد خود را در قبال انقلاب اسلامی به انجام برساند و از کنار این رویداد بزرگ بی‌تفاوت رد نشود.

این مسئول افزود:‌ تبیین هنر انقلاب با مبانی زیبا‌شناختی هنر وظیفه‌ای خطیر و ارزشمند بوده که بر دوش هنرمند متعهد است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در پایان سخنان خود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: هنرمند انقلاب اسلامی با گذر از هنر و فهم زیبا به دنبال هنر کاربردی، متعهد، اصیل و تاثیر‌گذار است که قطعاً این امر با حمایت از هنرمندان اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/62004/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول