اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دیه اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی اعلام کرد

خانواده‌ها می‌توانند در کاهش زندانیان مهریه‌ای موثر واقع شوند

رئیس ستاد دیه اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی گفت: خانواده‌ها باید میزان مهریه را کم تعیین کنند، تا به این ترتیب در کاهش زندانیان مهریه‌ای موثر واقع شوند.

خانواده‌ها می‌توانند در کاهش زندانیان مهریه‌ای موثر واقع شوند

یحیی سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به افزایش تعداد زندانیان مهریه در آذربایجان غربی، اظهار داشت: افزایش این آمار، زنگ خطری برای جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حساسیت والدین در ازدواج فرزندان خود، تصریح کرد: پدران و مادران دوشیزگان برای تضمین زندگی آینده فرزند خود به ابزار مهریه تکیه نکنند، و راه‌های اصولی پیش پای آن‌ها قرار دهند.

سلطانی ادامه داد: سنگینی مهریه خوشبختی هیچ کس را تضمین نمی‌کند.

وی ازدواج بر اساس معیارهای مشخص را دارای ثبات و پایداری، خواند و گفت: توصیه می‌شود زوج‌های جوان قبل از ازدواج تحقیقات مفصلی انجام دهند.

رئیس ستاد دیه اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی با اشاره به بزرگ‌ترین عامل طلاق در جامعه، افزود: تحمیل هزینه‌های سنگین در ابتدای زندگی مشترک بر زوج‌های جوان، از جمله این عوامل است.

وی به واجدان شرایط آزادی زندانیان نیازمند، اشاره کرد و گفت: هم اکنون 147 نفر برای آزادی، از طرف ستاد دیه زندان‌های آذربایجان غربی واجد شرایط هستند.

سلطانی اضافه کرد: 26 نفر از مجموع 147 نفر واجد شرایط آزادی، زندانیان مالی، هفت نفر زندانی مهریه و بقیه زندانیان دیه هستند.

وی وام پرداخت دیه را سنگین عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مستقر در بیمه مرکزی در پرداخت دیه تعلل می‌کند، آمار زندانیان دیه بیش از سایران است.

انتهای پیام/61010/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول