اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

ماه رمضان جویباری پربرکت از سوی پروردگار برای زدودن آلودگی‌ها است

امام جمعه شیراز گفت: ماه شعبان و رمضان برای بهره‌برداری معنوی فرصتی مناسب و شعبه خیری است که مانند جویبارهای پربرکت از سوی پروردگار به سوی مردم روان می‌شود و آلودگی‌ها و زشتی‌ها را شستشو می‌دهد.

ماه رمضان جویباری پربرکت از سوی پروردگار برای زدودن آلودگی‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در همایش ائمه جمعه اهل سنت استان فارس اظهار داشت: نخستین و مهمترین مسئله ما مسائل معنوی است و باید مورد توجه باشد تا بتوانیم دیگران را در مسیر قرار دهیم.

وی افزود: ماه شعبان و رمضان برای بهره‌برداری معنوی فرصتی مناسب و شعبه خیری است که مانند جویبارهای پربرکت از سوی پروردگار به سوی مردم روان می‌شود و آلودگی‌ها و زشتی‌ها را شستشو می‌دهد.

امام جمعه شیراز در فراز دیگری از سخنانش بیان داشت: امروز جهان کفر به این امر آگاه شده و به این نتیجه رسیده که جهت‌گیری فضای فکری مردم و رشد جامعه به سمت خوبی‌ها، معنویت و حفظ و احیای ارزش‌ها است.

ایمانی ادامه داد: کافران به تکاپو افتاده‌اند تا جامعه بشری و به ویژه مسلمانان را از طرق مختلف به ابتذال، لاابالی‌گری و انحراف بکشانند و در این راه از تمام ابزارها و امکانات خود استفاده می‌کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تصریح کرد: در شرایط امروز، که جهان حکم دهکده پیدا کرده، صاحبان زر و زور به فکر تغییر اندیشه و افکار مردم به سمت و سوی خود هستند و تکلیف ما منادیان معرفت، معنویت و نجات انسانیت، بیشتر و سخت‌تر از گذشته است.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: امروز تمام کسانی که با دین آشنا هستند، اعم از مسلمان و غیر مسلمان، باید فضای جامعه را به سمتی ببرند که معنویت را از چنگال گرگان خون‌آشام نجات دهند و وظیفه ما سنگین‌تر از دیگران شده، چراکه معتقدیم قوانین جامعه ما از قرآن و سنت اتخاذ شده است.

ایمانی با اشاره به مسائلی که در جوامع اسلامی و کشورهای منطقه در حال شکل‌گیری است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی بنا دارد مسلمانان جهان را به جان یکدیگر بیاندازد و اجازه ندهد حکومت واحدی داشته باشند و از پیشرفت و ترقی آنان جلوگیری کند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: انگلیس، روباه پیر استعمار، از قرن‌های گذشته تاکنون فضای این درگیری‌ها و اختلافات را در دنیای اسلام فراهم کرده و هم‌اینک نیز آمریکا همان شیوه را دنبال می‌کند و برای مقابله با آنان هیچ راهی جز افزایش بصیرت نیست.

ایمانی اضافه کرد: باید بصیرت و بینش جامعه نسبت به دشمن افزایش پیدا کند و بالا بردن این بصیرت، وظیفه علما، روحانیون، خطبا و نخبگان و فرهیختگان جامعه است و این مسئولیت به دوش همه ما می‌کند.

انتهای پیام/2448/ط/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول