اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

موازی‌کاری استاندارد و وزارت بهداشت در نظارت بر کیفیت مواد غذایی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برخی از مشکلاتی که در زمینه کیفیت مواد غذایی وجود دارد به موازی‌کاری استاندارد و وزارت بهداشت در بحث نظارت‌ها برمی‌گردد.

موازی‌کاری استاندارد و وزارت بهداشت در نظارت بر کیفیت مواد غذایی

نظام‌الدین برزگری در حاشیه بازدید از کارخانه تولید کنند لوله‌های پلی‌اتیلن دنا صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: خوشبختانه در زمینه مصالح ساختمانی ما به حد وفور مصالح استاندارد شده در کشور داریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه ابراز کرد: اکنون مواد غذایی استاندارد در همه جای کشور به آسانی در دسترس مردم قرار دارد.

وی گریزی هم به کیفیت مصالح ساختمانی زد و گفت: در سال 83 که من معاون این سازمان بودم و آن روزها را به خوبی به یاد دارم ما در کشور تنها 11 بتن استاندارد داشتیم و اکنون بیش از هزار و 700 بتن استاندارد در کشور موجود است.

برزگری از کیفیت استانداردهای مواد غذایی در ایران نسبت به استانداردهای جهانی سخن به میان آورد و افزود: برخی استانداردهای ما در این بخش از کدکس جهانی بالاتر است.

وی بزرگترین مشکل را مربوط به موازی‌کاری‌ها در زمینه نظارت بر کیفیت‌ها در بحث مواد غذایی دانست و گفت: موازی‌کاری بین استاندارد و وزارت بهداشت بر کسی پوشیده نیست.

برزگری بر تأکید رئیس‌ جمهور در این زمینه سخن گفت و افزود: آقای رئیس‌جمهور به صراحت بیان داشتند که نباید این موازی‌کاری وجود داشته باشد و هر دستگاه‌ در حیطه وظایف خود عمل کند.

این مسئول تصریح کرد: قانون به صورت روشن مصرح کرده که به غیر از دارو و انرژی هسته‌ای همه آزمایشات بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران است.

برزگری عنوان کرد: بر اساس تأکید قانون در سال 71 و قانون رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری در سال 85 نظارت بر اجرای استانداردها بر عهده این سازمان گذاشته شده است.

وی گفت: با وجود تأکیدات رئیس‌جمهور و تصریحی که در قانون است این موازی‌کاری برقرار بوده و بسیاری از مشکلاتی که در بحث مواد غذایی داریم به دلیل این موازی‌کاری است.

انتهای پیام/2571/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول