اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل زندان‌های قزوین خبر داد

اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی ماه رمضان در زندان‌های قزوین

معاون اداره کل زندان‌های استان قزوین ضمن اعلام برنامه‌های مذهبی و دینی زندان‌ها در ماه مبارک رمضان خواستار بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های فرهنگی برای گسترش برنامه‌های قرآنی و نماز در این ماه شد.

اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی ماه رمضان در زندان‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، محمد پیرویسی اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی به ویژه اجرای برنامه‌های مذهبی محور ارتقای نظام‌های تربیتی و زندانبانی است و در ماه پرخیر و برکت رمضان گسترش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

وی بر لزوم فضاسازی به ویژه فضاسازی معنوی در زندان‌ها تأکید کرد و افزود: توسعه فضای معنوی در زندان‌ها با گسترش آموزه‌های قرآنی، ایجاد محیطی آرام در فضای زندان، ارتقای زیبایی و پاکیزگی حسینیه‌ها برای استقبال مددجویان ضروری است.

معاون اداره کل زندان‌های قزوین برگزاری محفل قرآنی در همه بندها را از جمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: قرائت قرآن به صورت روزانه حداقل یک جزو، گروهی و انفرادی در زندان‌های این استان به اجرا در خواهد آمد.

پیرویسی، آموزش عمومی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، آموزش تجوید در سطوح مختلف، آموزش تفسیر و پیام آیات نورانی قرآن از روحانیون و مربیان، آموزش مفاهیم به صورت عمومی در تمام بندها، آموزش تخصصی صوت و لحن، آموزش عمومی و تخصصی ترجمه و مفاهیم و برگزاری کلاس‌های تخصصی حفظ قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های قرآنی در زندان‌های استان قزوین ذکر کرد.

وی به برگزاری نمایشگاه قرآنی در زندان مرکزی قزوین اشاره کرد و گفت: به منظور گسترش فرهنگ قرآن کریم در زندان‌ها نمایشگاه قرآنی برگزار و آثار خود زندانیان نیز در آن شرکت داده می‌شود.

معاون اداره کل زندان‌های قزوین بیان کرد: همچنین مسابقات قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در تمام زندان‌های این استان در رشته‌های قرائت، ترتیل، مفاهیم، تفسیر و حفظ برگزار می‌شود.

پیرویسی به برگزاری نماز جماعت اول وقت شرعی در تمام زندان‌ها با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نماز تأکید کرد و افزود: با حضور روحانیون معزز نماز یومیه به صورت پنج‌گانه اقامه می‌شود و پس از آن، آموزش احکام و پرسش و پاسخ برای زندانیان صورت می‌گیرد.

وی به اهمیت احیای سنت افطاری در زندان‌ها پرداخت و بر برپایی مراسم افطاری ساده برای پذیرایی از مددجویان تأکید کرد.

وی برگزاری مراسم شب‌های قدر را از مهم‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان برشمرد و بیان کرد: مراسم احیا و شب زنده‌داری در شب‌های لیالی قدر با سخنرانی و قرآن بر سر گرفتن و دعا و نیایش و با حضور روحانیون انجام‌ می‌گیرد.

معاون اداره کل زندان‌های قزوین به برگزاری طرح هزار صلوات در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این طرح برای نخستین بار در سطح زندان‌های کشور اجرا می‌شود.

پیرویسی تجلیل از مددجویان قاری و حافظ قرآن کریم، برگزاری سخنرانی پیرامون معارف و مفاهیم قرآنی، تشکیل گروه‌های هم‌خوانی و تواشیح و برگزاری حفظ موضوعی قرآن با ترجمه آیات را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در زندان‌های استان قزوین برشمرد.

انتهای پیام/77002/س/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول