اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

شناسایی فضای مجازی و تاثیر بسزای آن در مسائل امنیتی بسیار ضروری است

استاندار اصفهان گفت: به حدی مسئله امنیت در فضای سایبری ضرورت یافته است که ضعف در این زمینه برای هر کشوری خطرناک است و می‌تواند منجر به براندازی نظام سیاسی آن کشور شود.

شناسایی فضای مجازی و تاثیر بسزای آن در مسائل امنیتی بسیار ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در  دومین همایش تخصصی «امنیت در فضای سایبری» با تأکید بر اینکه رایانه و فضای مجازی سال‌ها است که وارد زندگی بشر شده و به تدریج بخشی از زندگی انسان‌ها را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه این روزها رایانه به تمام خانه‌ها و فروشگاه‌ها نفوذ کرده است این روزها فروشگاه‌های مجازی نیز پدید آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروزه همه افراد از دانش‌آموزان دبستانی تا محصلان سطوح تحصیلاتی عالی به این فضا نیاز دارند، افزود: امروز نقش پررنگ فضای مجازی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علوم و پزشکی مشهود است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه به دلیل فراگیر شدن و کاربردی شدن رایانه و فضای مجازی در همه امور، نیازمند برقراری امنیت در آن هستیم، تصریح کرد: به حدی مسئله امنیت در این فضا ضرورت یافته است که حتی نبود و یا ضعف در آن برای کشوری می‌تواند منجر به براندازی نظام سیاسی آن شود.

وی با اشاره به میزان تأثیرگذاری فضای مجازی در بسترسازی برای منازعات سیاسی و نظامی اخیر ادامه داد: در گذشته نیز از نیروهای انسانی برای جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌شد، اما امروزه به دلیل فراگیری رایانه و فضای مجازی با شیوه‌های سایبری از اتحادیه اروپا و شهروندان آمریکایی و ... با شنودهای تلفنی برای اهداف جاسوسی استفاده می‌شود.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه امروزه مفاهیم جدیدی در فضای مجازی به وجود آمده است، تاکید کرد: شناسایی این حوزه و تاثیر بسزای آن در مسائل امنیتی بسیار ضروری است چراکه  رویدادهای اخیر خاورمیانه متأثر از نقش شبکه‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی است.

وی در بیان دلایل تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی در جوامع به ویژه خاورمیانه با اشاره به اینکه این شبکه‌ها مفاهیم و نیازهای جدیدی را به مردم القا می‌کنند که در باورها و اعتقادات آنها تأثیرگذار است، بیان کرد: فضای مجازی امروزه می‌تواند در امنیت پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌های هسته‌ای، دستگاه‌های نظامی، شبکه‌های بانکی، رسانه‌ها و موارد دیگر تأثیر داشته باشد.

*‌ آموزش درباره امنیت اطلاعات در سازمان‌ها ضروری است

در ادامه این جلسه مهدی بهروزی قائم‌مقام مرکز تخصصی آگاهی رسانی و امداد رایانه‌ای در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه آموزش درباره امنیت اطلاعات و فضای مجازی در سازمان‌ها بسیار مهم است، تاکید کرد: در سازمان‌های مهم روسیه تمام ابزار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بومی است و کشور ما نیز باید به این سمت‌و سو حرکت کند.

قائم‌مقام مرکز تخصصی آگاهی رسانی و امداد رایانه‌ای در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه کارشناسان امنیت اطلاعات در کشور ایران به اندازه کافی نداریم، گفت: این ضرورت از آنجا مشخص می‌شود که اگر تجهیزات یک سیستم  کامل باشد، اما دارای پیکربندی و تنظیم مناسبی نباشد نفوذ به آن سیستم برای هکرها بسیار راحت است.

وی اضافه کرد: بنابراین لازم است در راستای رفع این مشکل و پیکربندی مناسب سیستم‌های شبکه‌ای و اطلاعاتی اقدام جدی انجام شود.

انتهای پیام/63008/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول