اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

یادواره ماموستای شهید ملا هاشم کریم‌پاوه در قروه برگزار شد

یادواره ماموستا شهید ملا هاشم کریم پاوه با حضور جمعی از مردم، خانواده شهدا و مسئولان در روستای علی‌آباد قروه برگزار شد.

یادواره ماموستای شهید ملا هاشم کریم‌پاوه در قروه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، فرماندار قروه بعدازظهر امروز در یادواره این شهید گرانقدر، عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی را ناشی از جان‌فشانی ایثارگران، جانبازی جانبازان، استقامت آزادگان و از خودگذشتگی شهدا دانست و اظهار کرد: ملت ایران شجاع‌ترین و با شهامت‌ترین ملت‌هاست که عزیزان خود را برای اعتلای ارزش‌های خود فدا کرده است.

محمد رسول شیخی‌زاده محفل یادواره شهدا را محفلی معنوی برای بهره‌گیری از آموزه‌های ارزنده آن عزیزان عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه ادامه دهندگان راه شهدا پیروی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و حفظ حرمت خون شهداست.

وی با اشاره به اینکه حضور روحانیان در عرصه دفاع مقدس گفت: زبان صادقانه و جذاب روحانیت و تأثیرگذاری عمیق آن در افکار عمومی مردم، از نکات مهم تبلیغ و اطلاع‌رسانی در نظام جمهوری اسلامی است.

فرماندار قروه افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون روشنگری‌ها و هدایت ظریف روحانیان بود، که به عنوان نمایندگان امین و مخلص انقلاب در دل‌های مردم می‌درخشیدند.

شیخی‌زاده تصریح کرد: همچنین در دوران دفاع مقدس، نقش و حضور فعال روحانیت از سنگر مساجد تا سنگر جبهه‌های غرب و جنوب کشور، از صفحات زرین کتاب تاریخ دفاع مقدس است که پیشتازی در شهادت، قداستی جاودانه به روحانیت فداکار بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه همدلی و همزبانی روحانیت در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از اسرار ناگشوده‌ای است که باید  نسل حاضر ما از آن اطلاع روشن و کافی داشته باشد گفت: در واقع راه نشر ارزش‌های دفاع مقدس،در گرو روشنگری درباره فداکاری شهداست.

شیخی‌زاده در ادامه با بیان اینکه ،به واسطه خون شهداست که  امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور جهان است که با اقتدار از ارزش‌های اسلامی دفاع می کندو در برهه‌های مختلف با پایداری و استقامت، هجمه‌های دشمن را پشت سرگذاشته است، گفت: سه اصل رهبری امام خمینی(ره) و نایب ایشان مقام معظم رهبری، رشادت و جانفشانی ملت و مردم بصیر و آگاه عامل توفیق ایران در همه عرصه‌ها هستند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در خلق حماسه سیاسی تصریح کرد: مردم سهم خود را در لبیک به منویات مقام معظم رهبری ادا کردند و اکنون نوبت دولتمردان است که با پشتوانه مستحکم مردمی حماسه اقتصادی را رقم بزنند.

در ادامه این مراسم جمعی از همرزمان شهدا به بیان خاطراتی از شهید پرداختند.

شهید ملاهاشم کریم پاوه امام جماعت روستای علی‌آباد قروه در سال 1301 دیده به جهان گشوده بود که در 20 تیرماه 1360 توسط منافقین در منزل مسکونی خود به شهادت رسید.

انتهای پیام/79009/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول