اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد کردستان خبر داد

برگزاری نخستین همایش استانی کودک و رایانه در سنندج

رئیس انجمن کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد کردستان از برگزاری نخستین همایش استانی کودک و رایانه با حضور فعالان و متولیان این حوزه در دهه سوم تیرماه خبر داد.

برگزاری نخستین همایش استانی کودک و رایانه در سنندج

حامد صالح‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: انجمن صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد کردستان از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اکنون 94 آموزشگاه فنی و رایانه عضو این انجمن هستند.

رئیس انجمن کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد کردستان افزود: ارتقای سطح مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، توسعه مهارت‌آموزی و ارائه شیوه‌های نوین کارآفرینی، تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان دانشگاهی و ارائه مهارت‌های پایه و پیشرفته در قالب بیش از 2 هزار استاندارد آموزشی از جمله فعالیت‌های این آموزشگاه‌ها در استان به شمار می‌آید.

صالح‌پور اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با ابزار و شیوه‌های نوین تکنولوژی از جمله آشنایی با رایانه از جمله اموری است که آموزشگاه‌های آزاد کردستان برای نخستین بار در کشور اقدام به عملیاتی ‌کردن ایده‌ها و راهکارهای خود درباره آن در قالب برگزاری یک همایش استانی کرده‌اند.

وی افزود: در این همایش استانی که در روزهای 26 و 27 تیرماه در سالن 5 هزار نفری آزادی سنندج و در روز 28 تیرماه در سالن 2 هزار نفری سقز برگزار خواهد شد، برنامه‌های متنوعی در راستای فرهنگ‌سازی و ارائه راهکارهای عملی به خانواده‌ها برای آشنایی کودکان با رایانه انجام خواهد شد.

 رئیس انجمن کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد کردستان تصریح کرد: در برگزاری این همایش ویژه فرمانداری سنندج، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل فنی و حرفه‌‌ای، جمعیت هلال احمر، حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و سرای روزنامه‌نگاران استان کردستان مشارکت خواهند داشت.

صالح‌پور خاطر‌نشان کرد: بر اساس آمار رسمی اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان کردستان در سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر ساعت آموزش به اقشار مختلف مردم ارائه شد که بیش از 2 میلیون نفر ساعت از این میزان مربوط به عملکرد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بوده و این مهم نشانگر نقش و جایگاه ویژه آموزشگاه‌های آزاد در راستای فرهنگ‌سازی و ارائه مهارت‌های مختلف در استان است.

وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی و بازتاب دستاوردها و خدمات نهادهای مردمی و غیر‌دولتی دارند و بدون شک انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و رایانه استان نیز آماده هرگونه همکاری با رسانه‌های استان است.

صالح‌پور از اعلام آمادگی این انجمن برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سرای روزنامه‌نگاران استان کردستان در راستای ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی خبر داد و افزود: بر اساس استاندارهای مختلف سازمان بین‌المللی کار و رشته‌های مرتبط با حوزه رسانه و خبرنگاری ظرفیت ویژه‌ای در آموزشگاه‌های فنی و رایانه استان فراهم‌ شده است.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان کردستان نیز از آمادگی این سرا برای همکاری همه‌جانبه در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی و ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی به همه آموزشگاه‌های آزاد استان بر اساس توانمندی اعضای سرای روزنامه‌نگاران خبر داد.

خبات ساعدی افزود: این سرا آمادگی دارد که در برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های پژوهشی با آموزشگاه‌های آزاد فنی و رایانه استان کمال همکاری را داشته باشد.

انتهای پیام/79006/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول