اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رزن در مجلس:

دولت دهم از نظر فرهنگی خودسر بود/ مجلس نظارت درستی بر اجرای قانون حجاب و عفاف ندارد

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت دهم از نظر فرهنگی خودسرانه عمل می‌کرد، در انتقاد به عدم اجرای قانون حجاب و عفاف گفت: مجلس نیز در زمینه نظارت بر اجرای قانون کوتاهی کرده است.

دولت دهم از نظر فرهنگی خودسر بود/ مجلس نظارت درستی بر اجرای قانون حجاب و عفاف ندارد

عطاءالله سلطانی‌صبور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وجود قانون حجاب و عفاف، آن را یکی از کامل‌ترین قوانین وضع‌شده در جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: 26 دستگاه در کشور برای اجرای قانون حجاب و عفاف دخیل هستند.

وی مشکل پیش رو را از بعد اجرای قانون دانست و اظهار کرد: نیروی انتظامی در اجرای این قانون مصمم بود ولی دولت انگیزه‌ای در این زمینه نداشت و با اجرای قانون عفاف و حجاب مخالفت کرد که همین امر سبب ایجاد دوگانگی شد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: یک قانون هر چه قدر هم خوب و کامل باشد ولی در بعد اجرا توجهی به آن نشود فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما فرهنگ حجاب و عفاف و رعایت حدود است، تأکید کرد: با برخی بی‌حجابی‌ها و بدپوششی‌هایی که امروز در جامعه مشاهده می‌شود نوعی دوگانگی فرهنگی را شاهد هستیم.

*دولت دهم از نظر فرهنگی تعهدپذیر نبود

سلطانی‌صبور با اشاره به اینکه قشر اندکی از جامعه بدحجاب و یا بی‌حجاب هستند، گفت: در برخی از شهرها و بعضی مجامع این رخداد نمود بیشتری دارد که البته باید جلوی آن را گرفت زیرا احتمال عادت جامعه به این امر وجود خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت دهم از نظر فرهنگی تعهدپذیر نبود، افزود: با وجود اقدامات خوب انجام شده در ابعاد دیگر توسط این دولت، ولی از نظر فرهنگی با دولتی خودسر مواجه بودیم.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دهم از نظر فرهنگی به هر چه که به نظر خودش صحیح بود عمل می‌کرد و به قانون پایبند نبود.

*قاعده امر به معروف جدی گرفته نشد

وی خواستار توجه مجلس به نظارت بر اجرای قانون عفاف و حجاب شد و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در زمینه نظارت بر اجرای قانون کوتاهی کرده که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

سلطانی‌صبور با تأکید بر اینکه قاعده امر به معروف و نهی از منکر باید از سوی نهادهای فرهنگساز جدی گرفته شود، ابراز داشت: این فریضه مهم باید برای همگان اجرایی شود و نهادهای حکومتی از این امر مستثنی نیستند.

وی گفت: از بعد اجرای این فریضه مهم، تذکر جدی در ارتباط با کوتاهی نهادهای حکومتی در انجام وظایفشان داده نشد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی دولت اهمیتی به اجرای این مهم نداد، نهادهای فرهنگساز نیز در این زمینه کوتاهی کردند و اهمیت چندانی به این موضوع مهم ندادند.

وی در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر اینکه مذهبی‌ها و افراد باحجاب و عفیف باید در جامعه حضور داشته باشند، اضافه کرد: حضور این افراد در مناطقی که افراد بدپوشش و بدحجاب حضور دارند از یک سو تبلیغی بر رعایت حجاب و عفاف می‌شود و از سوی دیگر این اماکن را برای جولان افراد بدحجاب و بدپوشش ناامن می‌کند.

انتهای پیام/89002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول