اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تجمع معترضان به جلوگیری از احداث حرم شهید گمنام انار

شمس‌الدینی: مقبره شهید گمنام انار‌ احداث می‌شود‌

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت:‌ مقبره شهید گمنام انار منطبق بر‌ اساس الگوی اسلامی ایرانی ساخته می‌شود.

شمس‌الدینی: مقبره شهید گمنام انار‌ احداث می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین شمس‌الدینی پیش از ظهر امروز در جمع تعدادی از هیئت‌های مذهبی معترض به جلوگیری از ادامه ساخت و ساز حرم شهید گمنام شهرستان انار اظهار داشت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نظام جمهوری اسلامی در آن حاکم است و حاصل خون هزاران شهید ما انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و پایدار داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان داشت: ‌ما ملزم به رعایت قوانین و مقررات کشور هستیم و ملاک و سنجش نیز باید قا‌نون باشد.

شمس‌الدینی عنوان کرد: امام خمینی (ره) تخلف از مقررات را شرعا حرام دانسته‌اند و همه باید قوانین ‌حاکم بر جامعه را رعایت کنیم و بسیجیان هم باید به مقررات کشور احترام بگذارند.

وی میراث فرهنگی را حافظ میراث تمدن و تاریخ دانست و ابراز داشت: ‌ارگ تاریخی انار به ثبت ملی رسیده و باید در زمینه حفظ و نگهداری آن همه مردم و‌ دستگاه‌ها تلاش کنند. 

شمس‌الدینی تصریح کرد: ارگ انار یکی از افتخارات مردم است و افتخار دیگر ما شهیدان هستند که بزرگترین میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شوند. 

وی گفت: ما به قرارداد با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پایبند هستیم و در جلسه با مسئول فنی بنیاد حفظ و استاندار کرمان‌ به تفاهم رسیدم به گونه‌ای عمل کنیم که ارگ شهرستان انار حفظ‌ و بنای ‌مناسبی برای شهید گمنام ساخته شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اذعان داشت: هدف ما این است که ارگ انار و مرقد شهید گمنام در کنار یکدیگر حفظ شوند و هر دو را داشته باشیم، اما عده‌ای در این میان با شیطنت‌های رسانه‌ای این مسئله را بزرگ جلوه دادند.

شمس‌الدینی در اعتراض به یکی از تجمع کنندگان که‌ عنوان کرد، چرا مسائل مطرح شده را تکذیب نکردید، گفت: قرار نیست ما اختیار خود را در دست خبرنگاران قرار دهیم. 

وی خاطر نشان کرد: تا پایان هفته و یا اوایل هفته آینده این مسئله و مشکل رفع می‌شود و ارگ انار و مرقد شهید گمنام را در کنار یکدیگر حفظ می‌کنیم. 

شمس‌الدینی افزود: در صحبت با معاون پارلمانی میراث فرهنگی توافق شد که هر دو بنا در کنار یکدیگر باشند، اما این کار باید در فضای آرام رفع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان تصریح کرد: تعداد زیادی از خانواده‌های شهدای انار در تما‌س با ما حفظ ارگ انار و مقبره شهید را خواستار شدند.

شمس‌الدینی عنوان کرد: مقبره شهید گمنام انار منطبق بر اساس الگوی اسلامی ایرانی ساخته می‌شود و به قرارداد خود با بنیاد حفظ آثار پایبند هستیم. 

 

گزارش از محبوبه سعیدی

عکس از محسن رجب‌پور

انتهای پیام/80018/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول