اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان تأمین اجتماعی استان قزوین:

دوره بازآموزی بهداشت‌یاران کار واحدهای صنعتی قزوین برگزار شد

معاون درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: در سه ماهه نخست سال جاری دوره بازآموزی بهداشت‌یاران کار واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین با حضور 90 بهداشت‌یار کار برگزار شد.

دوره بازآموزی بهداشت‌یاران کار واحدهای صنعتی قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اصغر بندرچی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه بهداشت‌یار کار، رابط سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: در سال گذشته نیز دو دوره بازآموزی برای 200 نفر از بهداشت‌یاران کار واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های درمان حوزه طب کار و بهداشت حرفه‌ای است، گفت: امروزه طب کار یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی است که به موضوع انطباق بین کار و کارگر یا شغل و شاغل می‌پردازد.

این مسئول اضافه کرد: طب کار بیانگر این مهم است که هر کسی باید بر اساس توانایی‌های جسمی و فیزیکی خود در شغل مناسب به خود فعالیت کند.

معاون درمان مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که در طب کار بسیار حائز اهمیت است، بحث حوادث ناشی از کار و عوامل بازدارنده از کار است که در حیطه پیشگیری و بهداشت قرار می‌گیرد.

بندرچی عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از بیمه شدگان شاغلان مراکز صنعتی، تولیدی و واحدهای کارگری هستند، بحث پیشگیری و بهداشت در واحدهای کارگری و صنعتی استان قزوین از اهمیتی دوچندان برخوردار می‌شود.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در زمینه پیشگیری و بهداشت انجام می‌شود پایش، کنترل و بازبینی خانه‌های بهداشت کارگری در سطح استان برای ارتقای سطح خدمات خانه‌های بهداشت مستقر در واحدهای کارگری است.

به گفته این مسئول در سال 91، 71 خانه بهداشت مستقر در واحدهای تولیدی، صنعتی و کارگری استان قزوین مورد بازرسی قرار گرفتند.

معاون درمان تأمین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: با بهداشت یاران کار که در خانه‌های بهداشت واحدهای صنعتی و کارگری مستقر هستند هماهنگی‌های لازم برای ارجاع سریع افرادی که دچار حوادث ناشی از کار می‌شوند، انجام شده است.

بندرچی افزود: کسانی که در حین انجام کار دچار حوادث ناشی از کار می‌شوند، از طریق بهداشت‌یار کار و با فرم ارجاعی که در اختیار بهداشت‌یار قرار دارد به صورت اورژانسی به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سه هزار و 575 فرم ارجاع فوری به خانه‌های بهداشت کارگری مستقر در مراکز صنعتی و کارگری تحویل داده شده تا در صورت وقوع حوادث ناشی از کار برای ارجاع اورژانسی مصدوم به مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه انجام آزمایشات و معاینات ادواری شاغلان و کارمندان سازمان تأمین اجتماعی یکی دیگر از فعالیت‌های مدیریت درمان است، گفت: در سال 91 برای یک‌هزار و 212 نفر از شاغلان و کارمندان تأمین اجتماعی استان قزوین آزمایش‌ها و معاینات پزشکی ادواری انجام شد.

معاون درمان مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه کارگران واحدهای تولیدی ممکن است دچار عوارضی شوند که منجر به نقص یا از کار افتادگی شود و یا احتیاج به استراحت‌های کوتاه مدت و طولانی مدت پیدا کنند، تصریح کرد: بخش تخصصی برنامه سازمان تأمین اجتماعی در مورد این افراد واحدی به نام کمیسیون‌های پزشکی است که از کار افتادگی‌ها، نقص عضوها و استراحت‌ها را تأیید می‌کند.

در سال گذشته 117 جلسه کمیسیون بدوی در مدیریت درمان تشکیل شد

بندرچی با اشاره به اینکه بررسی تعیین نقص عضو و از کار افتادگی افراد در کمیسیون‌های بدوی و تجدید نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: کمیسیون‌های بدوی در سال گذشته در 117 جلسه که به مدت 320 ساعت طول کشید پرونده 720 مراجعه‌کننده را بررسی کردند که از این تعداد 213 نفر از کار افتاده شناخته شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 196 نفر بر اثر بیماری‌های ناشی از کار و 16 نفر نیز به دلیل حوادث ناشی از کار، از کار افتاده شناخته شدند.

این مسئول ادامه داد: در مواردی که در جلسات کمیسیون‌های پزشکی توافق لازم صورت نمی‌گیرد، پرونده‌ها به کمیسیون‌های تجدید نظر ارجاع داده می‌شوند.

معاون درمان مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته در کمیسیون‌های تجدید نظر نیز 40 جلسه به مدت 96 ساعت برگزار شد که به بررسی پرونده‌های رسیده، پرداخت.

بندرچی با اشاره به فعالیت‌های شوراهای پزشکی گفت: شوراهای پزشکی به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند که شوراهای پزشکی تخصصی استراحت‌های بیش از 60 روز و شوراهای پزشکی عمومی استراحت‌های کم‌تر از 60 روز را تأیید می‌کنند.

وی افزود: در سال گذشته دو هزار و 542 پرونده در شورای پزشکی تخصصی و در 90 جلسه که به مدت 256 ساعت طول کشید مورد بررسی قرار گرفت که در مجموع 179 هزار و 522 روز استراحت تأیید شد.

این مسئول اضافه کرد: در شورای پزشکی عمومی نیز در سال گذشته 9 هزار و 305 پرونده بررسی که در مجموع 196 هزار و 720 روز استراحت مورد تأیید قرار گرفت.

وی یادآور شد: در حال حاضر از مجموع یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت استان حدود 743 هزار نفر بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی و زیر پوشش خدمات این سازمان هستند که خدمات در حوزه درمان بر عهده مدیریت درمان استان قرار دارد.

انتهای پیام/77010/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول