اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تصادف‌های بی‌شمار جاده گهرباران در مازندران

تصادف‌های بی‌شمار جاده گهرباران در مازندران، این جاده را به عنوان مسیر پرخطر تبدیل کرده است.

تصادف‌های بی‌شمار جاده گهرباران در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، جاده گهرباران در شهرستان میاندرود که از بی‌مهری مسئولان سرچشمه می‌گیرد، روز گذشته حادثه آفرید.

به گفته شاهدان عینی این حادثه، خودروی پراید که از سرعت بالای برخوردار بود پس از رسیدن به پیچ خطرناک واقع در مسیر روستای بزمین‌آباد به سمت راست جاده منحرف و در کانال آب واژگون شد.

همچنین تریلر نفتکش نیروگاه شهید سلیمی نکا و بندر امیرآباد که از مسیر روبرو درحال حرکت بود و به علت تنگ شدن عرض مسیر باعث منحرف شدن خودروی پراید شد.

به گفته شاهدان عینی این سانحه، راننده پراید و دو سرنشین دیگر آن به شدت مجروح و به نزدیک‌ترین بیمارستان فرستاده شدند که این حادثه تلفات جانی در بر نداشت.

جاده گهرباران از روشنایی و علایم اخطاری راهنمایی و رانندگی برخوردار نیست و رانندگان هر لحظه خطر منحرف شدن به سمت شانه راست را احساس می‌کنند.

پروژه تعریض جاده گهرباران که از حدود چهار سال گذشته آغاز شد، تاکنون اقداماتی نصفه و نیمه‌ای صورت گرفته است که هرگز بار تصادف موجود در این جاده را کاهش نداده است.

بودجه‌های اندکی که در فاصله زمانی طولانی به این جاده اختصاص داده می‌شود، جوابگوی مشکلات این مسیر نیست و هر بار مسئولان استان مازندران با گذر از این مسیر و اقداماتی جزیی فقط به فکر پاک کردن صورت مسئله هستند.

این درحالی است که جاده گهرباران از سوی نمایندگان ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران به جاده مرگ خوانده شده است.

با وجود خطرناک بودن این مسیر و تعداد بالای تصادفات سالانه در این جاده، جای تأمل دارد که مسئولان راه و شهرسازی اقدامات موثرتری در این جاده مرگبار صورت نداده‌اند.

همچنین انجام کار مداوم تعریض این جاده و تجهیز آن از خواسته‌های روستائیان این منطقه به شمار می‌رود.

جاده گهرباران به علت متصل بودن به دریای خزر از تردد مسافران بسیار بالایی برخوردار است که چند سالی است مسافران دریای خزر، شهرستان میاندرود را با جاده مرگش می‌شناسند و از گذر در جاده گهرباران برای رسیدن به دریای خزر هراس دارند.

حدود 30 روستا و با جمعیت ثابت بیش از 40 هزار نفر از مسیر این جاده رفت‌و آمد می‌کنند که چاره‌ای جزء عبور از این جاده پر خطر و مرگبار را ندارند.

جاده گهرباران با متصل بودن به نیروگاه شهید سلیمی، بندر امیر‌آباد، کارخانه نکاچوب، فرودگاه بین‌المللی دشت ناز، شرکت دامپروری مهدشت، حیاط وحش دشت ناز، پادگان آموزشی ولیعصر (عج)، شرکت شیمیایی، زمین‌های حدود 3 هزار هکتاری دشت‌ناز و ناحیه صنعتی میاندرود هر روز شاهد رفت و آمد حدود 300 دستگاه تریلر نفتکش و یدکش است که هر لحظه برای روستائیان حاضر در حاشیه این جاده خطراتی مرگبار به وجود می‌آورند.

همچنین خبرهایی مبنی بر اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه این پروژه به گوش می‌رسد اما در چند روز اخیر هیچ گونه فعالیتی در این منطقه صورت نگرفته است و مهم‌‍ترین انتظار روستائیان شهرستان میاندرود به فعالیت مداوم و تزریق بودجه به این پروژه هستند.

با توجه به اینکه جاده گهرباران راه ارتباطی حدود 30 روستا و نیروگاه شهید سلیمی نکا، بندر امیرآباد، زمین‌های دشت ناز و چندین شرکت صنعتی دیگر است، راه فعلی برای این تعداد حمل و نقل مناسب نیست.

مردم روستائیان جاده گهرباران از مسئولان استان مازندران به ویژه اداره کل راه و شهرسازی مازندران خواستار اجرای طرح تعریض این جاده تا پاسگاه گهرباران هستند.

 انتهای پیام/2296/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول