اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد

توسعه دوره‌های آموزشی «کودک رایانه» در کردستان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه دوره‌های آموزشی«کودک رایانه» در این مرحله به صورت پایلوت تنها در سنندج برگزار شد گفت: برگزاری این دوره آموزشی در سایر شهرستان‌های استان هدف‌گذاری شده است.

توسعه دوره‌های آموزشی «کودک رایانه» در کردستان

سیدجمیل احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دوره آموزش کودک رایانه با توجه به جدید و نوپا بودنش در مرحله نخست در مرکز استان کردستان برگزار شد و امسال برنامه‌ریزی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای تعمیم آن به سایر شهرستان‌های استان است.

وی با بیان اینکه 300 کودک در نخستین مرحله اجرای دوره آموزشی «کودک رایانه» در این استان شرکت کرده‌ بودند، تصریح کرد: ‌منظور ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و همچنین گسترش و فراگیر نمودن آموزش‌های مهارتی در جامعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره‌‌ها آموزشی کودکان در قالب این طرح است.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان، 277 نفر از کودکان مهد کودک‌های زیر مجموعه اداره‌کل بهزیستی استان و 23 نفر از فرزندان خردسال کارکنان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در نخستین مرحله برگزاری دوره‌های آموزشی کودک رایانه در استان شرکت و آموزش‌های مقدماتی را فرا گرفتند.

احمدی با بیان اینکه طرح "کودک رایانه" ویژه کودکان سنین چهار تا هفت ساله است گفت: با اجرای این طرح ضمن مهارت‌آموزی به کودکان در سنین پائین، استعدادهای پنهان کودکان نیز شناسایی و به بالفعل تبدیل می‌شود.

وی به اهداف برگزاری نخستین همایش کودک و رایانه در سنندج نیز اشاره کرد و افزود: منظور ارتقاء مهارت آموزی سنین پایه و ارتقاء فرهنگ آموزش مهارتی خانواده‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش دو روزه در سنندج بود.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان، این همایش به همت آموزشگاه ایده عمارت و مرز دانش، اداره‌کل فنی و حرفه ای استان، معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان، جمعیت هلال احمر و سرای روزنامه نگاران کردستان در سالن آزادی سنندج برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری این دوره‌های آموزشی و همایش‌ها بستر مناسبی را برای توسعه هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را در بین اقشار مختلف در استان کردستان فراهم کند.

انتهای پیام/79002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول