اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری مراسم‌های لیالی قدر در امامزادگان شاخص البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از برگزاری مراسم لیالی قدر در امامزادگان شاخص استان خبر داد.

برگزاری مراسم‌های لیالی قدر در امامزادگان شاخص البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‎احمدی اظهار داشت: شب‌های قدر برای مردم مسلمان ایران اسلامی از اهمیت بسیار والایی برخوردار است و شیعیان در سراسر جهان سه شب از 30 شب ماه مبارک رمضان را هر ساله تا سحر عبادت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این شب‌های عزیز و گرانقدر مسلمانان ایران اسلامی مراسم و آئین‌های معنوی ویژه‌ای را برگزار کرده که مهمترین آن اقامه نماز شب قدر، تلاوت کلام‌الله مجید، قرائت جوشن کبیر و بالاخره آئین معنوی و روحانی بر سر گرفتن قرآن است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان داشت: اگر چه تاریخ دقیق شب قدر برای مسلمانان فاش نشده است، اما با کنکاش در احادیث و روایات نقل شده و به یادگار مانده از پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بیشترین احتمال این است که یکی از شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان شب قدر باشد.

 بنی‌احمدی افزود: به همین دلیل مسلمانان ایران اسلامی در این شب‌ها تا سحر با خدای خود راز و نیاز می‌کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه این شب‌ها مصادف با شهادت امیر‌المومنین حضرت علی (ع) است، در کنار مراسم معنوی لیالی قدر، شیعیان مراسم سوگواری و عزاداری ویژه‌ای نیز در این سه شب برگزار می‌کنند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: طی قرن‌های اخیر همواره مساجد، حسینه‌ها، بقاع متبرکه و اماکن مقدس در شب‌های قدر شاهد حضور گسترده مردم و برگزاری این مراسم بوده و امسال نیز امکانات لازم در تمام بقاع متبرکه استان البرز در این زمینه فراهم شده است.

بنی‌احمدی ادامه داد: مردم روزه‌دار و ولایی استان البرز می‌توانند در شب‌های قدر در بقاع متبرکه حضور یافته و پس از برگزاری نماز مغرب و عشا، تا سحر آئین‌های معنوی و مذهبی مربوط به لیالی قدر و همچنین مراسم سوگواری و عزاداری حضرت علی (ع) را برگزار کنند و برای این منظور امکانات لازم فراهم شده است.

وی تاکید کرد: تلاش‌های بسیاری در این زمینه از جمله حضور علمای دینی و همچنین قاریان ممتاز در بقاع متبرکه و اماکن متبرکه استان البرز صورت گرفته و امیدواریم در این شب‌های عزیز جوانان بیشتری جذب اماکن مقدس استان البرز شوند.

انتهای پیام/2302/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول