اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران:

هزینه‌های آب، برق و گاز مصلی‌ها رایگان شود

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران گفت: هزینه‌های آب، برق و گاز مصلی‌ها رایگان شود.

هزینه‌های آب، برق و گاز مصلی‌ها رایگان شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمد انتظاری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تأسیس نهاد نماز جمعه در کشور اظهار داشت: در حالی ستاد نماز جمعه در کشور تشکیل شد که حدود چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود و هنوز زیرساخت‌های کشور استحکام پیدا نکرد.

وی تصریح کرد: برگزاری نخستین نماز جمعه به فرمان امام(ره) صادر شد برکات الهی در کشور تسریع پیدا کرد و از زمان فرمان برگزاری نماز جمعه تاکنون در 730 شهر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 41 مصلی مازندران نماز جمعه اقامه می‌شود.

وی درادامه به اضافه ‌شدن شش تریبون ‌نماز جمعه در سال 91 در استان مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: شهرهای کلارآباد، بابل کنار، کیاسر، امیرکلا، فرح‌آباد و نیز بخش زاغمرز از جمله شهرها و بخش‌های مازندران هستند که امکان برگزاری نماز جمعه در آنها فراهم شد.

انتظاری از آمادگی شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه استان مازندران برای برگزاری نماز جمعه در دیگر نقاطی که مردم تمایل به برگزاری این فریضه دینی را داشته باشند خبر داد و گفت: با اعلام درخواست متقاضیان، زمینه برگزاری نماز جمعه در این شهرها فراهم می‌شود.

وی در ادامه به نقش اثرگذار نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: نماز جمعه کانون همدلی و وحدت است و اقتدار نماز اسلامی در نماز جمعه مشخص می‌شود.

این مسئول برگزاری نماز جمعه در مازندران اضافه کرد: برگزاری نماز جمعه در دنیا بی‌نظیر است و برپایی نماز جمعه از معجزات دینی است و باید این فرصتی که در کشور به وجود آمده را مغتنم شمرد.

وی ادامه داد: نماز جمعه فرصتی برای مردم است که دغدغه‌های خویش را به گوش مسئولان برسانند و نیز برای مسئولان نیز این فرصت فراهم است که امور اجرایی و خواسته‌های خویش را به مردم از طریق امام جمعه انتقال دهند و این فرصت در هیچ جای دنیا برای سیاستمداران فراهم نیست.

انتظاری در ادامه از همکاری بیش از 3 هزار نفر با ستاد نماز جمعه استان مازندران خبر داد و بیان داشت: 2 هزار نفر به صورت افتخاری و یک‌هزار و 260 نفر به صورت دائم و با داشتن کارت شناسایی رسمی مشغول خدمت به مردم در این نهاد اسلامی هستند.

این مسئول در ادامه به تعداد مصلی‌های در دست ساخت در سطح استان مازندران اشاره کرد و گفت: روند اجرایی 9 مصلی در استان مازندران در سال گذشته به خاطر مشکلات بودجه‌ای با کندی کار مواجه شد و از همین تریبون از خیران درخواست می‌شود که نسبت به روند ساخت مصلی‌های در دست احداث مازندران با ستاد برگزاری نماز جمعه استان مازندران همکاری داشته باشند.

مسئول سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مازندران در ادامه با اعلام اینکه همه هزینه‌‌های برگزاری نماز جمعه به صورت خودجوش و توسط مردم پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: برای پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز مصلی‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی در پایان گفت: در قانون پرداخت هزینه آب، برق و گاز مساجد رایگان اعلام شد ولی چون در بند قانونی اسمی از مصلی ذکر نشده مسئولان اجرایی نیز مشکل قانونی دارند که نیاز است این مورد در قانونی که مجلس تصویب کرده است اصلاح شود.

انتهای پیام/86004/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول