اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه قزوین:

شب قدر بهترین فرصت برای آمرزش گناهان است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین شب قدر را بهترین فرصت برای آمرزش گناهان و برآورده شدن حاجات برشمرد و گفت: این مطلب اهمیت بهره‌مندی بهینه روزه‌داران را از این شب‌ها ارتقا می‌دهد.

شب قدر بهترین فرصت برای آمرزش گناهان است

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به فضیلت‌های شب‌ قدر در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این شب‌ها بهترین فرصت برای توبه و استغفار از گناهان و نزدیک شدن به خداوند متعال است؛ براین اساس روزه‌داران از آن استفاده بهینه کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ شبی در سال به فضیلت شب‌های قدر نمی‌رسد، بیان کرد: انجام اعمال عبادی در این شب بهتر از هزار ماه است به همین دلیل با احیای این شب می‌توان از پاداش عظیمی نزد خداوند برخوردار بود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه دعاها در شب‌ها‌ی قدر مستجاب می‌شود، ابراز داشت: بهتر است روزه‌داران در این شب‌ها برای یکدیگر دعا کنند تا دعاهایشان زودتر و سریع‌تر در نزد خداوند مستجاب شود.

این مسئول، تغییر سبک زندگی روزه‌داران در ماه مبارک رمضان را از جمله آثار روزه دانست و اذعان کرد: آنان در این ماه مبارک با اطاعت از امر خداوند متعال روزه می‌گیرند و به دلیل انجام اعمال عبادی از نظر روحی و معنوی بیشتر با خداوند ارتباط برقرار می‌کنند.

عباسی ابراز داشت: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان با تلاوت دعا و قرآن کریم و تدبر و تفکر در آیات این کتاب آسمانی برای رسیدن به کمال انسانی تلاش می‌کنند تا بتوانند خودشان را به خداوند نزدیک‌تر کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین نوع دوستی را از دیگر آثار روزه در ماه مبارک رمضان برشمرد و ابراز داشت: در این ماه روزه‌داران بیشتر به فکر کمک کردن به محرومان و نیازمندان هستند تا بتوانند مشکلات آنان را برطرف کنند.

وی اذعان کرد: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان با برطرف کردن مشکلات محرومان جامعه به دنبال کسب رضایت پروردگار هستند و به همین دلیل فضای معنوی در این ماه مبارک بیشتر از سایر ماه‌ها است.

عباسی با بیان اینکه تربیت روحی و معنوی روزه‌داران برای مبارزه با مشکلات زندگی از برکات روزه در ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: آنان در این ماه مبارک با تقویت عقایدشان تحمل خودشان را برای برطرف کردن مشکلاتشان ارتقا می‌دهند تا بتوانند براحتی آنها را برطرف کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین افزایش صبر و ایمان را از دیگر برکات ماه مبارک رمضان دانست و بیان کرد: آحاد جامعه باید از این ماه مبارک برای تقویت خودسازی خودشان استفاده بهینه کنند تا بتوانند اخلاق معنوی خود را ارتقا دهند.

این مسئول با بیان اینکه انجام عمل گناه و فساد در ماه مبارک رمضان به شدت کاهش می‌یابد، عنوان کرد: تحقق این امر بیانگر نزدیکتر شدن انسانها به خداوند متعال است که منجر به کاهش فساد اخلاق اجتماعی در جامعه شده است.

وی با اشاره به اینکه باید از برکات این ماه مبارک رمضان برای سایر ماه‌ها استفاده کنیم، اضافه کرد: با انجام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد و مدارس می‌توان آحاد جامعه را به خداوند بیشتر نزدیک‌تر کرد تا فساد اخلاقی در ماه‌های دیگر سال نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/77009/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول