اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسدآباد مطرح کرد

اطعام فقرا در شب‌های قدر/ منش حضرت علی (ع) را سرلوحه قرار دهیم

امام جمعه اسدآباد با اشاره به اطعام فقرا در شب‌های قدر گفت: باید با الگو قرار دادن رفتار و منش حضرت علی (ع) در دستگیری و کمک به ایتام و نیازمندان پیشقدم باشیم.

اطعام فقرا در شب‌های قدر/ منش حضرت علی (ع) را سرلوحه قرار دهیم

حجت‌الاسلام سید موسی حسینی‌مجد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، به جایگاه و اهمیت شب قدر اشاره کرد و اظهار داشت: تقدیر آدمی در طول یک سال در شب‌های قدر رقم می‌خورد و انسان با اراده‌ای قوی خود این تقدیر و سرنوشت را رقم می‌زند.

وی شب‌های قدر را اسکلت ماه مبارک رمضان خواند و گفت: شب قدر زمینه‌ای برای تصمیم‌گیری اساسی در زندگی برای متحول شدن است که باید قدر این فرصت را بدانیم.

امام جمعه اسدآباد در ادامه با تأکید بر نهایت بهره‌مندی از شب‌های قدر، خاطر نشان کرد: شب‌های قدر فرصتی طلایی برای آمرزش گناهان و توبه است که برای بهره بردن از آن نیاز به مقدمه‌چینی برای خلوت کردن با خداست و نباید این شب‌ها را از دست داد.

وی غسل کردن، خواندن ‌نماز شب قدر، شب زنده‌داری، خواندن ادعیه و قرآن بر سر نهادن را از مهم‌ترین اعمال شب‌های قدر دانست و افزود: ما در این شب‌ها سخنرانی خطیبان، برنامه‌های قرآنی و قرائت دعا توسط قاریان را در مساجد شهرستان از جمله مسجد جامع برگزار می‌کنیم.

حسینی‌مجد با اشاره به اطعام و کمک به ایتام و فقرا در شب‌های قدر، یادآور شد: باید با الگو قرار دادن رفتار و منش حضرت علی (ع) در دستگیری و کمک به ایتام و نیازمندان پیشقدم باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر را برای تقرب به درگاه الهی غنیمت بشماریم، اذعان داشت: باید نوجوانان و جوانان را با شب قدر و اعمال آن آشنا کرد.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به برگزاری محفل انسی با قرآن در مسجد جامع اسدآباد، اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان با برپایی محفل انسی با قرآن روزی یک جزء توسط قاریان برجسته شهرستان تلاوت می‌شود و در پایان مراسم نیز به تفسیر یک آیه می‌پردازیم.

انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول