اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان:

پرداختن به امر به معروف باید مستمر باشد / کار مقطعی پاسخگو نیست

مدیر آموزش معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: پرداختن به موضوع ترویج امر به معروف و نهی از منکر و مسائل این چنینی در جامعه باید مستمر، مداوم و پیوسته باشد.

پرداختن به امر به معروف باید مستمر باشد / کار مقطعی پاسخگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن‌ ‌پیشوایی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران معاونت فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: در تعبیر برخی از مقوله‌ها در امر به معروف یا اصلا کار نشده و یا بسیار ناقص کار شده است.

وی با بیان اینکه مقوله دین و آموزش‌های دینی در دو شاخصه قابل تحلیل است، تصریح کرد: خوبی‌ها که باید خود را به آن موصوف و بدی‌هایی که باید از آن دوری کنیم.

به گفته مدیر آموزش معاونت فرهنگی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان؛ اگر مجموعه آموزش‌های فکری، معنوی و دینی را در یک جمله خلاصه کنیم تنها چیزی که بدست می‌آید امر به معروف و نهی از منکر است.

پیشوا‌یی تصریح کرد: تقویت فضیلت‌ها و اعمال نیک در میان مردم و حذف زشتی‌ها و مفاسد از زندگی آنان مهم‌ترین رسالت و وظیفه تمام کسانی است که به نوعی در حوزه امر به معروف فعالیت می‌کنند.

وی با بیان آنکه تا چه میزان در معرفی امر به معروف و نهی از منکر موفق عمل کرده‌ایم سوالی است که همه ما به عنوان فعالان این عرصه باید از خود بپرسیم، افزود: بررسی عملکرد هر یک از دستگاه‌ها و نهادها در این حوزه نیازی است که باید به آن پرداخته شود.

مدیر آموزش ستاد امر به معروف کردستان مستمر، متوالی و مداوم بودن اقدامات امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و گفت: هیچ وقت در بیان مسائل دینی و مذهبی نباید مقطعی برخورد کرد.

به گفته ‌پیشوایی، برنامه‌ها و اقدامات مقطعی در این حوزه نمی‌تواند بازخورد و نتیجه مثبتی به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه مناسبت‌ها زیادی در بحث‌های مختلف در طول سال وجود دارد که با توجه به موضوع آنها ادارات و نهادها برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند، تصریح کرد: کار مناسبتی در حوزه دینی به ویژه در بحث ترویج امر به معروف و نهی از منکر نمی‌تواند بازخورد خوبی داشته باشد.

مدیر آموزش ستاد امر به معروف کردستان افزود: برای رسیدن به نقاط مثبت و مطلوب در مسائل دینی و مذهبی نیاز به تداوم، استمرار و پیوستگی در اجرای برنامه‌ها و رصد کامل مسائل اجتماعی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برداشت و اعتقاد مردم از آموزه‌های دینی تقلیدی است، گفت: تقلیدی بودن اعتقادات به جای تحقیق آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد.

علوی‌پیشوایی، خواستار رصد آسیب‌های اجتماعی مربوط به حوزه دینی از سوی اصحاب رسانه در استان شد و بیان داشت: اصحاب رسانه باید این مهم را در راس کار قرار داده و با جدیت آسیب‌ها را شناسایی و از مسولین راهکار برای رفع آن را خواستار شوند.

وی بیان کرد: آسیب‌شناسی در این حوزه موجب خروج مسئله امر به معروف و نهی از منکر از قالب بخش نامه و دستور عمل و مردمی شدن آن خواهد شد.

مدیر آموزش ستاد امر به معروف کردستان در پایان همچنین بر آسیب‌شناسی و شناسایی بسترهای مناسب برای ترویج امر به معروف در روستاها شد و گفت: ارائه راهکارهای علمی توسط افراد متخصص و آگاه به امور می‌تواند در این راستا مثمرثمر باشد.

انتهای پیام/79002/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول