اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مس با دست پر از مصاف با پرسپولیس برمی‌گردد

تجربه یاوری چوب سحرآمیز مس

تجربه نیمکت مس می‌تواند عامل موفقیت احتمالی نارنجی‌پوشان در دیدار برابر پرسپولیس باشد.

تجربه یاوری چوب سحرآمیز مس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دو تیم صنعت مس کرمان و پرسپولیس تهران برگزار کننده آخرین دیدار هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه بزرگ آزادی تهران هستند.

در این بین آمار و ارقام حکایت از آن دارد که وزن نیمکت تیم فوتبال صنعت مس کرمان در این فصل از مسابقات در قیاس با بسیاری از تیم‌های دیگر از حیث تجربه و سن و سال سنگینی بیشتری دارد.

محمود یاوری با 74 سال سن و کوله‌باری از تجربیات یکی از مربیان سرد و گرم چشیده فوتبال کشور است که عنوان کهنسال‌ترین سرمربی لیگ برتر فوتبال کشور در سیزدهمین دوره مسابقات را نیز به خود اختصاص داده است.

در کنار وی نیز نفراتی چون ناصر کهندل و مهدی محمدی به عنوان سرپرست و دستیار اول بر روی نیمکت نارنجی‌پوشان حضور دارند تا کفه ترازوی تجربه و کسوت نیمکت مس در قیاس با نیمکت قرمزپوشان پایتخت سنگینی ملموس‌تری را داشته باشد.

البته در اینکه دایی یکی از مربیان موفق و جسور چند سال اخیر فوتبال کشورمان بوده است، شکی نیست، اما تجربه در میادین حساس همواره برگ برنده بسیاری لقب گرفته است.

یاوری و شاگردانش می‌دانند که نباختن و کسب حداقل امتیاز از این دیدار ارزش و اهمیت زیادی برای آنها دارد، نباختن و کسب حداقل‌ها در هفته‌های آغازین لیگ موجب می‌شود تا شاگردان یاوری با قرار گرفتن در کوران مسابقات و دستیابی به هماهنگی بیشتر هرچه سریع‌تر مسیر موفقیت در مسابقات فصل جاری را طی کنند.

اما در این بین اقداماتی نیز لازم و نیاز رسیدن به موفقیت هستند، دو دیدار نخست مس در این فصل نشان داد این تیم برای عبور از روزهای پر پیچ و خم لیگ سیزدهم نیازمند تقویت خط دفاعی خود است هر چند که حضور نفراتی چون علی ابراهیمی و فرهاد سالاری با تجربه در خط دفاعی مس نگرانی‌های پیش از آغاز فصل را کمتر کرده است، اما به نظر می‌رسد که تقویت خط دفاعی این تیم لازم است.

هر چند خبرها از حضور دو مدافع خارجی برای پیوستن به مس حکایت دارد، اما قطعا تا این بازیکنان مسیر قانونی و مراحل اولیه ثبت قرارداد خود را انجام دهند یکی دو هفته از مسابقات را از دست می‌دهند، لذا یاوری و دستیارانش باید بیش از هر مسئله‌ای با رفع نقاط ضعف موجود در خطوط سه‌گانه مس به فکر روزهای روشن‌تری برای نارنجی‌پوشان باشند.

در این بین با توجه به حضور موفق کاپیتان حسین‌خانی در میانه میدان و دوندگی و تلاش بی‌امان وی در کنار محمود تیغ‌نورد، نگرانی‌های کمتری نسبت به خط میانی مس وجود دارد و می‌توان از هم‌اکنون خط میانی مس را یکی از نقاط قوت این تیم در لیگ سیزدهم دانست.

در این بین نفرات دیگری چون آرش روشنی‌پور، احمدحسن‌زاده نیز حضور دارند که با توجه به توانایی‌های بالای این بازیکنان می‌توان خط هافبک مس را قوت قلبی برای کادر فنی در مسابقات این فصل دانست.

مصطفی شجاعی مهاجم کرمانی مس در دو فصل اخیر حضور موفقیت‌آمیزی در خط حمله مس داشته است، این مهاجم فصل گذشته در برابر دو تیم استقلال و پرسپولیس خوش درخشید و سه بار دروازه این دو تیم را گشود، پس از این بود که شجاعی به تیم ملی کشورمان نیز دعوت شد و در کرمان القاب عناوینی چون قاتل سرخابی و غیره به وی داده شد.

به نظر می‌رسد، شجاعی برای درخشش در خط حمله مس نیازمند یک مکمل باشد یاوری و دستیارانش باید هر چه سریع‌تر با حل و فصل این مسئله آتش خط حمله خود را روشن کنند تا نفراتی چون شجاعی، اسلامی و ادینهو با تغذیه مناسب از سوی هافبک‌ها نخستین پیروزی و سه امتیاز فصل را برای مس و هوادارانش به ارمغان آورند.

شکست‌ناپذیری نارنجی‌پوشان در ورزشگاه آزادی و سابقه برتری در برابر قرمزپوشان در ورزشگاه آزادی و ارائه بازی‌های منطقی و حساب شده در برابر قرمزپوشان طی چند سال اخیر یکی دیگر از نکات مهم و قابل توجهی است که می‌تواند، موجبات دل‌گرمی هواداران و علاقمندان مس از کسب نتیجه از این دیدار را فراهم آورد.

با توجه به تمام این موارد می‌توان باز هم تجربیات و کهنه‌کار بودن محمود یاوری سرمربی مس کرمان را به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت احتمالی مس و کسب حداقل یک امتیاز از این دیدار برشمرد.

انتهای پیام/80011/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول