اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد

تشکیل شورای امر به معروف در 53 مسجد همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: در حال حاضر شورای امر به معروف و نهی از منکر در 53 مسجد همدان تشکیل شده و این تعداد کافی نیست و باید این شورا در همه مساجد تشکیل شود.

تشکیل شورای امر به معروف در 53 مسجد همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در آغاز سومین مرحله مانور تذکر لسانی وظیفه همگانی با بیان اینکه یک برنامه‌ریزی سالانه برای مجموعه رده‌های بسیج تدوین شده است اظهار داشت: در این برنامه همه شهرستان‌ها هر هفته یک نوبت بحث تذکر لسانی را به صورت عمومی در شهرهای استان انجام می‌دهند. 

وی ادامه داد: طرح تذکر لسانی تا پایان سال ادامه دارد و مرحله به مرحله امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه فرهنگسازی می‌کنیم.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان با اشاره به اینکه ترکیب گروه‌های تذکر لسانی در هر مرحله جدید می‌شود افزود: در اذهان جامعه به گونه‌ای تداعی شده که نمی‌توان تذکر لسانی انجام داد و احتمال مقاومت وجود دارد و این در حالی است که اگر نیروهای بسیج، تذکر لسانی را باور کنند، می‌توان فرهنگسازی کرد.

وی اضافه کرد: کار معروفات مقطعی نیست و باید تا پایان سال جاری از طریق نیروهای بسیج باور عمومی را در بدنه جامعه ایجاد شود تا با کار مستمر به نتایج مطلوبی دست یابیم.در چند مرحله اجرای مانور تذکر لسانی فقط یک مورد برخورد رخ داده زیرا مردم این طرح را پذیرفته‌اند.

ابوحمزه در ادامه با بیان اینکه در اجرای تذکر لسانی به ساز و کاری قانونمند نیاز داریم تصریح کرد: باید به سمتی برویم که نمایندگان مجلس، دولت و ائمه جماعات راهکارهای قانونی برای احیاء این فریضه اندیشیده شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان داشت: یکی از مشکلات نظام اسلامی در دولت‌ها و مجالس مختلف تفاوت نگاه به مسائل فرهنگی و اجتماعی است که با انطباق نگاه مسئولین با دیدگاه‌های امام و رهبری مسائل حل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح تذکر لسانی همکاری و تعامل نزدیکی با دادگستری، نیروی انتظامی و اطلاعات داریم خاطرنشان کرد: هر هفته با افرادی که ناهنجاری اخلاقی دارند برخورد شدیدی می‌کنیم که باید این برخوردها به صورت علنی و در ملأ عام انجام شود تا بازدارندگی آن افزایش یابد.

ابوحمزه با بیان اینکه در 53 مسجد شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است اذعان داشت: این تعداد شورای امر به معروف مساجد کافی نیست و باید در همه مساجد تشکیل شود.شورای امر به معروف و نهی از منکر باید در همه دانشگاه‌ها، اصناف، هیئت‌های مذهبی، کارخانجات، ادارات و همه اقشار تشکیل شود و هر محله‌ای برای سالم‌سازی محیط خود تذکر لسانی را انجام دهند.

همچنین در ادامه این مراسم رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان همدان با بیان اینکه تذکر لسانی را به صورت روزانه در سطح شهر انجام می‌دهیم اظهار داشت: زمانی که طرح‌های تذکر لسانی به صورت گسترده در شهر اجرا می‌شود نیروی انتظامی از گروه‌های تذکر لسانی پشتیبانی می‌کند.

علی‌اصغر خرمروی با اشاره به اینکه برخورد با افراد متظاهر به بدحجابی را روزانه انجام می‌دهیم تصریح کرد: یکی از وظایف نیروهای پلیس نظارت و سرکشی از متصدیان صنوف است که پوشش مناسبی داشته باشند و در غیر این صورت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. تذکر لسانی باید به صورت گسترده و محله‌محور شود و به جاهای خاصی محدود نشود.

انتهای پیام/89019/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول