اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی چرام:

شوراها با همدلی و وحدت مشکلات روستاهای چرام را برطرف کنند

بخشدار مرکزی چرام گفت: شوراها با همدلی و وحدت‌نظر در راستای برطرف کردن مشکلات روستا تلاش کرده تا زمینه توسعه و پیشرفت روستاها فراهم شود.

شوراها با همدلی و وحدت مشکلات روستاهای چرام را برطرف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام علی خردمند صبح امروز در مراسم تحلیف شوراهای روستایی بخش مرکزی چرام اظهار کرد:  طبق قانون اساسی برای پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم اداره امور هر روستا، بخش و شهر به شورایی واگذار شده که اعضاء آن را مردم همان محل انتخاب می‌کنند.

بخشدار مرکزی چرام با بیان اینکه این مسئولیت امانتی است که خداوند تبارک و تعالی بر عهده شوراها گذاشته و باید قدر آن را دانست، گفت: با همدلی و وحدت‌نظر در راستای برطرف کردن مشکلات روستا تلاش کرده و از مسائل حاشیه‌سازی خودداری شود تا زمینه توسعه و پیشرفت روستاها فراهم شود.

وی افزود: همه ما مسئولان موظف هستیم کمک کنیم تا شوراها در انجام مسئولیت‌ها موفق شوند چرا که هر چقدر شوراها موفق باشند، مسئولان مربوطه هم موفق‌تر خواهند بود.

این مسئول با اشاره به اینکه رابطه با شوراها باید رابطه صمیمی، دوستانه و سازنده باشد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید کاری کنیم که همه توانمندی‌های مردم به صحنه آمده و اعتماد مردم جلب شود، توجه داشته باشیم که در حین انجام وظیفه تصمیمات شورا که اتخاذ می‌شود برای عموم مردم باشد و مبادا شورایی وظایف گروهی یا حزبی را بر منافع مردم ترجیح دهند.

خردمند با بیان این مطلب که شوراها تا یک‌هزار و 500 نفر جمعیت سه نفر عضو دارند و بیش از این تعداد پنج نفر عضو دارند، یادآور شد: به طوری که هرچه جمعیت شهرستان بالاتر رود بر تعداد اعضا افزوده می‌شود.

وی با تشریح وظایف شوراها، نظارت بر حسن اجرای تصمیمات شورای اسلامی روستا، بررسی و شناخت کمبودها و نیازها و نارسایی‌های موجود در روستا، جلب مشارکت و یاری مردم و همکاری با مسئولان اجرای، تشویق و ترغیب روستائیان جهت اجرای سیاست‌های دولت و نظارت و پیگیری اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی را از وظایف شوراها نام برد.

همکاری با مسئولان ذیربط در جهت احداث و بهره‌برداری از تاسیسات عمومی، کمک‌رسانی و امداد در مواقع بحران و اضطراری، تلاش برای رفع اختلافات افراد و حکمیت میان آنان، ایجاد زمینه مناسب جهت اجرای مقررات بهداشتی و همکاری با نیروهای انتظامی جهت برقراری امنیت و نظم عمومی از دیگر مواردی بود که توسط بخشدار مرکزی چرام در خصوص وظایف شوراها تشریح شد.

انتهای پیام/82002/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول