اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در آستانه روز خبرنگار مطرح کرد

همکاری صدا و سیمای مرکز قزوین با خبرگزاری فارس قزوین

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در آستانه روز خبرنگار گفت: صدا و سیمای مرکز قزوین این آمادگی را دارد که با خبرگزاری فارس این استان در زمینه‌های مختلف از جمله ساماندهی حرفه‌ای خبرنگاران و آموزش نیروهای خبرنگار همکاری کند.

همکاری صدا و سیمای مرکز قزوین با خبرگزاری فارس قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالحسن صادقی جهانی امروز در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین در نشستی با علیرضا ضرغامی سرپرست این خبرگزاری در استان قزوین اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران مفهومی وسیع‌تر از جمهوری اسلامی دارد و فراگیری آن به اندازه ملت مسلمان جهان است که با هزینه‌های زیادی به وقوع پیوسته و رشد کرده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه سنگینی برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران داده شده است، گفت: بالاترین هزینه آن این است که بهترین و مسئول پذیرترین انسان‌ها خون خود را به انقلاب اسلامی هدیه کردند تا این درخت تنومند آبیاری شود و مراحل تثبیت و بالندگی را طی کند.

این مسئول افزود: قطع یقین اگر نگاه انسان نگاهی فراگیر و آرمانی و جهان شمول نباشد در پیچ و خم مسائل، هدف و راه ممکن است گم شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با اشاره به رسالت رسانه‌ها بیان کرد: رسانه‌های انقلابی و ارزشی مانند خبرگزاری فارس رسالت خطیری بر عهده دارند، چراکه از حربه‌هایی که رسانه‌های غیرارزشی با استفاده از آنها بسیاری از مسائل را وارونه منعکس می‌کنند، نمی‌توانند استفاده کنند و دارای چارچوب و قوانین خاصی هستند.

صادقی‌جهانی با بیان اینکه رسانه‌های انقلابی فقط مصرف‌کننده نیستند بلکه می‌توانند منبع خبر باشند، گفت: اینکه خبرگزاری فارس استان قزوین در شهرستان‌های مختلف استان خبرنگاران فعالی دارد به این دلیل است که ماهیت این رسانه به گونه‌ای است که احساس می‌کند فعالیتش مبتنی بر رسالت خطیری است که بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه کمبودها نباید مانع پیشرفت شود، اظهار کرد: در بسیاری از رسانه‌ها کمبودهایی از لحاظ مکان فعالیت وجود دارد که این کمبودها نباید مانع از پیشرفت فعالیت‌های رسانه شود.

این مسئول با بیان اینکه از رهبر معظم انقلاب آموخته‌ایم که هنر این است که در کمبودها کار کرده و موفق شویم، عنوان کرد: رسانه‌هایی که با وجود کمبود امکانات رفاهی موفق می‌شوند ارزش‌ها و آرمان‌ها را به درستی انتقال دهند، کار بزرگ و ارزشمندی انجام داده‌اند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین تصریح کرد: یک رسانه ارزشی و رسانه‌ای که به موضوعات نگاه اصولی دارد و خود را برآمده از نظام اسلامی می‌داند، مرجعیت خود را نباید فدای هیچ چیزی کند.

صادقی جهانی افزود: زمانی می‌توان مرجع رسانه‌ای بود که نوشته‌ها و اخبار همراه با انصاف و صحت باشد تا مخاطب احساس نکند که جهت‌گیری خاصی در نوشته و اخبار وجود دارد البته جهت‌گیری‌های ارزشی در جای خود مناسب و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در انتشار اخبار سه عنصر رضایت، اعتماد و تعداد مخاطبان تأثیر زیادی دارد، گفت: سه عنصر رضایت که از حرفه‌ای عمل کردن، اعتماد که از صحت و تعداد مخاطبان که از جذابیت و سرعت عمل ناشی می‌شود در انتشار اخبار رسانه‌های مختلف و تولید برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قزوین بسیار تعیین کننده است و نباید هیچ‌یک از آنها فدای هم شوند.

این مسئول با بیان اینکه تمرکز صدا و سیمای مرکز قزوین نیز مبنای عمل کرد حرفه‌ای است، ابراز داشت: برای حرفه‌ای عمل کردن باید زمان لازم صرف شود که این موضوع نیز نیازمند آموزش‌های لازم است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین بیان کرد: وقتی یک بسته خبری در هر یک از رسانه‌ها آماده می‌شود باید برای رضای خداوند و تحقق رسالت الهی که بر دوش خبرنگاران گذاشته شده است، باشد.

صادقی‌جهانی افزود: علمای اخلاق به ما توصیه می‌کنند که اگر قرار است برنامه‌ای ساخته شود با وضو باشید تا برکت آن برنامه دوچندان شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در شرایط مختلف باید استقلال خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: استقلال رسانه نباید فدای هیچ چیزی شود بلکه این وظیفه رسانه‌هاست که در هر شرایطی استقلال خود را حفظ کنند.

این مسئول با اشاره به فراگیر بودن رسانه ملی بیان کرد: رسانه ملی به عنوان یک رسانه فراگیر به موضوعات به صورت همه جانبه می‌پردازد و با قوای دیگر نیز باید تعامل منطقی داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با بیان اینکه رویکرد صدا و سیمای مرکز قزوین رویکردی بر مبنای همکاری است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در نشست‌های خود بارها تأکید کرده‌اند که انتقاد سازنده نباید با عیب‌جویی اشتباه گرفته شود و این دو موضوع فاصله زیادی با هم دارند.

در ابتدای این دیدار سرپرست خبرگزاری فارس استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خبرگزاری فارس در استان قزوین اظهار داشت: در دوره کنونی که زمان رقابت است خبرگزاری فارس در استان قزوین تمام تمرکز خود را بر رقابت سالم گذاشته است.

علیرضا ضرغامی بیان داشت: بی‌تردید مجموعه صدا و سیما با ریاست مهندس ضرغامی و همچنین مهندس صادقی‌جهانی در استان قزوین در حاشیه تحریم‌های رسانه‌ای دشمن افق بلندی را در پیش خواهد داشت.

در این دیدار هیئتی متشکل از معاونان رئیس صدا و سیمای مرکز قزوین وی را همراهی کرده و ضمن بازدید از تحریریه خبرگزاری فارس در استان قزوین، روز خبرنگار را به خبرنگاران این خبرگزاری تبریک گفتند.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول