اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون مداحان بیرجند خبر داد

فعالیت 11 کتابخانه تخصصی در سطح شهرستان‌های خراسان جنوبی

مسئول کانون مداحان بیرجند با بیان اینکه 11 کتابخانه تخصصی در شهرستان‌های خراسان جنوبی تاسیس و تجهیز شده است، گفت: به این کتابخانه‌ها 3 هزار و 300 جلد کتاب اهدا شده است.

فعالیت 11 کتابخانه تخصصی در سطح شهرستان‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالله گرجی پیش از ظهر امروز در نشت خبری اظهار کرد: کانون مداحان بیرجند همزمان با سایر کانون مداحان در کشور در سال 84 تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه کانون مداحان بیرجند متشکل از یک شورای هفت نفره است، اذعان داشت: این شورا شامل یک منشی، مسئول و دیگر اعضای کانون می‌شود.

شناسایی مداحان نوجوان و جوان

مسئول کانون مداحان بیرجند تصریح کرد: کانون مداحان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت کرده و تمام برنامه‌های این کانون زیر نظر این سازمان اجرا می‌شود.

گرجی با بیان اینکه بیش‌از یک‌هزار و 500 مداح در خراسان جنوبی وجود دارد، متذکر شد: تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان در سطح استان به مداحی پرداخته که باید شناسایی شده و از این افراد بهره لازم انجام گیرد.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی 972 مداح دارای پرونده و کد وجود دارد.

فعالیت 405 مداح دارای پرونده و کد در بیرجند

مسئول کانون مداحان بیرجند با بیان اینکه از این تعداد 895 نفر مرد هستند، اضافه کرد: از تعداد 972 مداح دارای کد و پرونده در خراسان جنوبی 77 نفر زن هستند.

گرجی از فعالیت 405 مداح دارای پرونده و کد در بیرجند خبر داد و افزود: از این تعداد 349 نفر در بخش برادران و 54 نفر در بخش خواهران فعالیت ‌می‌کنند.

وی با بیان اینکه کتابخانه تخصصی کانون مداحان در چهار سال گذشته تاسیس شده است، گفت: کتاب‌های تخصصی این کتابخانه مشتمل بر تصاویر قرآنی، زندگی‌نامه ائمه(ع)، شهدای کربلا و وقایع کربلا می‌شود.

وجود 2 هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی کانون مداحان

مسئول کانون مداحان بیرجند یادآور شد: در مجموع تعداد 2 هزار و 100 جلد کتاب و جزوه در کتابخانه تخصصی کانون مداحان موجود بوده و مورد استفاده مداحان عضو کانون قرار می‌گیرد.

گرجی با بیان اینکه این کتابخانه دارای یک‌هزار و 100 CD و نرم‌افزار است، اذعان داشت: این نرم‌افزارها به‌طور مداوم در اختیار مداحان گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 120 کتاب و 60 حلقه CD در اختیار مداحان قرار دارد.

تاسیس و تجهیز 11 کتابخانه تخصصی در سطح شهرستان‌های خراسان جنوبی

مسئول کانون مداحان بیرجند با بیان اینکه 11 کتابخانه تخصصی در شهرستان‌های خراسان جنوبی تاسیس و تجهیز شده است، متذکر شد: به این کتابخانه‌ها 3 هزار 300 جلد کتاب اهدا شده است.

گرجی از برگزاری دوره‌های آموزشی از آغاز تاسیس کانون مداحان خبر داد و اضافه کرد: تعداد هشت دوره مقدماتی برای مداحان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره‌های تکمیلی در سه دوره برگزار می‌شود، یادآور شد: برای افرادی که در این دوره‌ها برگزیده شده گواهینامه داخلی صادر شده است.

مسئول کانون مداحان بیرجند با بیان اینکه 140 نفر در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، اذعان داشت: در مجموع 35 نفر در دوره‌های تکمیلی برگزیده شده و برای این افراد گواهینامه صادر شد.

انتهای پیام/69021/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول