اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

190 هزار نفر در بقاع خراسان جنوبی حضور یافتند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در روز طبیعت 190 هزار و 116 نفر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور یافتند.

190 هزار نفر در بقاع خراسان جنوبی حضور یافتند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، در ارتباط با تعداد زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: تعداد کل زائران 699 هزار و 397 نفر بوده است که از این تعداد 132 هزار و 388 نفر در اماکن متبرکه استان اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه در روز طبیعت نیز از بقاع متبرکه خراسان جنوبی استقبال خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: تعداد 190 هزار و 116 زائر روز طبیعت بقاع متبرکه استان را زیارت کردند.

اسکان 36 هزار نفر در اماکن متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: از این تعداد زائر 36 هزار و 173 نفر در این اماکن متبرکه اسکان یافتند.

گرایلی از حضور 88 هزار نفری زائران در سربیشه خبر داد و تصریح کرد: بیشترین استقبال از بقعه بی‌بی زینب خاتون(س) این شهرستان با تعداد 74 هزار نفر زائر بوده است.

وی با اشاره به تعداد زائران بقعه بی‌بی زینب خاتون(س) اضافه کرد: از این تعداد 27 هزار و 50 نفر در این بقعه متبرکه اسکان داده شدند.

حضور 22 هزار زائر در قاینات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در روز طبیعت امکاناتی در بقاع متبرکه استان برای زائران فراهم شده است، اذعان داشت: امکاناتی از قبیل چادر مسافرتی برای بقاعی که دارای زائرسرا نیستند در این روز فراهم شد.

گرایلی با اشاره به تعداد زائران در بقاع متبرکه شهرستان‌های خراسان جنوبی در روز طبیعت یادآور شد: در بیرجند و درمیان 10 هزار و 550 نفر زائر حضور یافتند که از این تعداد 234 نفر اسکان یافتند.

وی تعداد زائران اماکن متبرکه قاینات را 22 هزار و 839 نفر عنوان کرد و متذکر شد: از این تعداد 12 هزار و 58 نفر اسکان داده شدند.

اسکان 3 هزار نفر در بقاع خوسف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در شهرستان خوسف 11 هزار و 505 نفر از بقاع متبرکه این شهرستان دیدن کردند که از این تعداد 3 هزار و 900 نفر در این اماکن اسکان یافتند.

گرایلی با بیان اینکه اماکن متبرکه شهرستان زیرکوه در روز طبیعت دارای 10 هزار و 30 زائر بوده است، ادامه داد: از این تعداد 90 نفر در این اماکن متبرکه اسکان داده شدند.

وی از حضور 6 هزار و 500 نفری زائران در بقاع متبرکه خضری خبر داد و افزود: از این تعداد زائر 800 نفر در بقاع متبرکه اسکان یافتند.

حضور 13 هزار زائر در نهبندان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 24 هزار و 500 نفر روز طبیعت را در اماکن متبرکه سرایان سپری کردند، یادآور شد: از این تعداد 175 نفر در اماکن متبرکه این شهرستان اسکان داده شدند.

گرایلی تعداد زائران بقاع متبرکه بشرویه را در روز طبیعت 6 هزار و 392 نفر دانست و تصریح کرد: از این تعداد زائر 16 نفر در بقاع متبرکه این شهرستان اسکان یافتند.

وی از حضور 13 هزار و 300 نفری زائران در اماکن متبرکه نهبندان در روز طبیعت خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد زائر 2 هزار و 50 نفر در اماکن متبرکه این شهرستان اسکان داده شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه 5 هزار و 500 نفر در روز طبیعت بقاع متبرکه فردوس را زیارت کردند، خاطر نشان کرد: از این تعداد 600 نفر در بقاع متبرکه این شهرستان اسکان یافتند.

انتهای پیام/69010/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول