اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

3.5 درصد جمعیت کردستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با تاکید بر حساسیت خانواده‌ها در امر کتاب و کتابخوانی گفت: 3.5 درصد جمعیت کردستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

3.5 درصد جمعیت کردستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

اسماعیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به نقش مهم خانواده در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، گفت: خانواد‌ه‌ها باید نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی حساسیت بیشتری به خرج دهند.

وی افزود: خانواده‌ها اثرگذارترین عامل در شکل‌گیری فرهنگ عمومی جامعه هستند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان تصریح کرد: متاسفانه امروز موضوع مطالعه در میان برخی از خانواده‌ها فراموش شده است که این امر تاثیر منفی بر آینده جامعه می‌گذارد.

احمدی اضافه کرد: کتاب از ارکان مهم در توسعه فرهنگی محسوب می‌شود و هر جامعه‌ای که مردم آن به مطالعه عادت کرده باشند مسیر موفقیت و پیشرفت را سریع‌تر می‌پیمایند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان تعداد کتابخانه‌های فعال استان کردستان را هم‌اکنون 83 باب اعلام کرد و گفت: از این تعداد 44 باب کتابخانه نهادی و 39 باب نیز مشارکتی است.

وی تعداد اعضای این کتابخانه‌ها را در حال حاضر 50 هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به جمعیت یک میلیون و 480 هزار نفری استان کردستان هم‌اکنون 3.5 درصد از جمعیت کردستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه اساس شکل گیری شخصیت فرد از خانواده آغاز می‌شود، بیان کرد: خانواده‌ها باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که توجه آن‌ها به امر مطالعه سبب توجه کودک به این امر فرهنگی مهم می‌شود.

وی ارتقای سطح بصیرت و آگاهی را در گرو توجه به کتاب برشمرد و گفت: مطالعه و علم آموزی همواره در آیات، روایات و سخنان بزرگان مورد تاکید قرار گرفته است.

احمدی؛ ایران اسلامی را خاستگاه تمدن و فرهنگ در جهان ذکر و تصریح کرد: میزان توجه به مطالعه و شاخص کنونی آن زیبنده کشور و به ویژه استان فرهنگی کردستان نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با بیان اینکه وظیفه ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها بر عهده یک بخش نیست، گفت: خانواده، آموزش و پرورش، رسانه، نهادهای دولتی و غیردولتی نیز در این زمینه اثرگذار هستند.

وی بر لزوم توجه به نیازهای جامعه در حوزه کتابخوانی تاکید کرد و افزود: ناشران باید با انتشار کتاب‌هایی که مورد نیاز جامعه و مخاطب است در ترویج فرهنگ مطالعه نقش موثری ایفا کنند.

احمدی نقش رسانه را در هدایت فکری جامعه اثرگذار دانست و اضافه کرد: رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی باید بیش از پیش به این موضوع که ارتباط مستقیمی با توسعه کشور دارد توجه کنند.

انتهای پیام/79005/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول