اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی چهار ماه نخست سال جاری صورت گرفت

عضویت 50 درصدی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند

رئیس اداره کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان بیرجند گفت: در چهار ماه نخست سال جاری عضویت در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

عضویت 50 درصدی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود کاظم‌زاده پیش از ظهر امروز در دومین جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید خراسان جنوبی اظهار کرد: امروزه یکی از شاخص‌های رشد ملی در هر کشوری گسترش فرهنگ مطالعه و توسعه کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه در کشور در گرو حمایت همه‌جانبه سازمان‌ها و نهادهای نظام و توجه خاص مسئولان به این امر است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند با اشاره به سند نهضت مطالعه مفید اضافه کرد: یکی از سیاست‌های این سند ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای در ابعاد فضا، منابع و امانت در کتابخانه‌ها است.

کاظم‌زاده یکی دیگر از اهداف سند نهضت مطالعه مفید را عضویت 35 درصد جمعیت ایران در کتابخانه‌های عمومی دانست.

وی ادامه داد: در این راستا عضویت مردم در کتابخانه‌ها با تثبیت نرخ رشد دو درصد در هر سال، طرح «هر شهروند یک عضو فعال کتابخانه» در خراسان جنوبی پیشنهاد شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی افزایش سرانه عضویت کتابخانه‌ها در راستای رسیدن به افق 1404، بالا بردن فرهنگ و آگاهی‌های عمومی، پرورش فکری و گسترش فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی خانواده‌ها را از اهداف طرح «هر شهروند یک عضو فعال کتابخانه» برشمرد.

کاظم‌زاده با اشاره به شیوه اجرای این طرح یادآور شد: در صورت تامین اعتبار طرح، در مرحله نخست در یک دوره زمانی مشخص یک ماهه مناطقی از شهر بیرجند که فاقد کتابخانه عمومی هستند، شناسایی می‌شوند.

وی ادامه داد: با مراجعه به درب منازل ضمن ارائه بسته فرهنگی و شرایط عضویت در کتابخانه‌ها، عضویت رایگان انجام می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند با بیان اینکه هم‌اکنون 10 تا 15 هزار نفر عضو کتابخانه‌ها هستند، اضافه کرد: 60 هزار نفر نیز باید عضو کتابخانه‌ها باشند.

کاظم‌زاده یادآور شد: در چهار ماه نخست سال جاری عضویت در کتابخانه‌های عمومی بیش از 50 درصد افزایش داشته است. 

انتهای پیام/69013/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول