اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان صورت گرفت

ثبت 16 فقره وقف جدید در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت 16 فقره وقف جدید طی ماه مبارک رمضان امسال در استان خبر داد و گفت: این وقف‌ها شامل 11 وقف جدید منفعتی و پنج فقره وقف انتفاعی می‌شود.

ثبت 16 فقره وقف جدید در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی با تاکید بر ضرورت ایجاد وقف‌های نوین اظهار داشت: با گذشت زمان و تنوع نیازها به وقف‌های نوین در عرصه‌های مختلف نیاز جدی‌تری پیدا کرده‌ایم.

وی از وقوع 16 فقره وقف جدید در ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: از مجموع 43 فقره وقف‌های جدید صورت گرفته در سال‌جاری 16 فقره آن در ماه مبارک رمضان به ثبت رسید.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به وقف‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان امسال گفت: این وقف‌های جدید شامل 11 وقف جدید منفعتی و پنج  فقره وقف انتفاعی است.

گرایلی اضافه کرد: کمک به ساخت بیمارستان کودکان سرطانی در بیرجند، هزینه‌های جاری، عمرانی، فرهنگی و مدیریتی هیئت فاطمیه فردوس، ساخت و ساز مسجد و حسینیه امین‌آباد و هزینه‌های جاری و فعالیت‌های قرآنی در سربیشه از قبیل وقف‌هایی است که در سال‌جاری صورت گرفته است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، رسیدگی به فقرا را از تأکیدات دین مبین اسلام برشمرد و گفت: اطعام فقرا در موقوفات به چشم می‌خورد اما برای این امر در ماه مبارک رمضان تاکید ویژه‌ای در بین وقف‌های صورت گرفته نبود، در صورتی که این امر نیز باید مورد توجه جدی واقفان در سال‌های آینده باشد.

*حضور یک میلیونی مردم در مراسم‌های بقاع متبرکه

گرایلی همچنین از حضور یک‌میلیون و 232 هزار نفر در مراسم‌های ماه رمضان در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: همچنین 26 نمایشگاه در رمضان امسال در سراسر استان برپا شد.

وی توسل جستن به اهل بیت(ع) در جوار امامزادگان را از راه‌های مقابله با هجمه تهاجم فرهنگی و استکبار جهانی دانست و افزود: جوانان باید حداقل هفته‌ای یک‌بار در کنار بقاع متبرکه حاضر شوند که این امر نیازمند آماده کردن زیرساخت‌ها است.

*وقف زمینه مناسبی برای خدمت به منویات اسلام است

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه وقف زمینه مناسب برای خدمت به منویات اسلام است، اذعان داشت: دین مقدس اسلام سعی کرده مصالح دنیوی و اخروی را در ارائه دستورات و برنامه‌هایی کنار هم قرار دهد که هر یک از آن‌ها در بسیاری از برنامه‌های اسلام قابل مشاهده است.

گرایلی تصریح کرد: وقف در واقع زمینه‌ای برای خدمت به جامعه، فرهنگ، دین و کسانی که در جامعه نیازمند هستند، بوده و شرط وقف این است که متضمن خیر باشد و این خیر هر مصداقی را می‌تواند داشته باشد.

وی اذعان داشت: وقف باید مکانی برای نیازمندان، طالبان علم، مسافران و گرفتاران باشد.

انتهای پیام/69017/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول