اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل:

بهره‌برداری از 32 پروژه در هفته دولت در صورت آماده بودن

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: به احتمال زیاد و با تکمیل پروژه‌های در حال اجرا 32 پروژه آبرسانی روستایی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 32 پروژه در هفته دولت در صورت آماده بودن

پرویز عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: ‌ما به شدت با کمبود اعتبارات و تأمین منابع برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی روبه‌رو هستیم و به همین دلیل با قاطعیت نمی‌توان گفت که 32 پروژه در حال تکمیل با هدف آبرسانی به 56 روستا در هفته دولت آماده تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در قانون برنامه پنجم و بودجه سالانه بخش آبرسانی به روستاها مظلوم واقع شده به طوریکه در بودجه سال 92 قید شده است که به شرط فروش نیروگاه‌ها تخصیص اعتبار 70 درصد به آبرسانی روستایی انجام شود در حالی که ممکن است این فروش صورت نگیرد.

عباسی با بیان اینکه از محل مستقیم درآمدها ریالی اعتبار به آبرسانی روستایی اختصاص نیافته است، خاطر نشان کرد: ما پروژه و هزینه اجرای آن را تعریف کردیم ولی درآمدی را در این زمینه شاهد نیستیم به طوریکه آب شرب روستایی تنها متکی به اعتبارات استانی در اجرای پروژه‌های بزرگ و کلان است که با تکیه بر این منابع نمی‌توان کاری را از پیش برد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: ما در شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی و خلخال با بیشترین مشکل روبه‌رو هستیم و به رغم آن که بسیاری از فرمانداران اعلام کردند که اولویت تزریق اعتبارات را آبرسانی به روستاها تعیین کردند اما جای تأسف آنجاست که تنها یک ماه از فرصت کاری باقی‌مانده و هم اکنون شاهد برگزاری جلسات کمیته برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات شهرستانی هستیم.

وی با طرح این سئوال که آیا می‌شود در این یک ماه در مجموعه‌هایی همانند مجتمع آبرسانی محمدزاده کاری را از پیش برد، بیان کرد: مشکل عمده ما در شهرستان بیله‌سوار نبود منابع آب زیرزمینی نظیر چاه، چشمه و رودهای جاری است و ضرورت دارد تصفیه‌خانه احداث شده تا آبرسانی به روستاها انجام شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل یادآور شد: در این شهرستان سه تصفیه‌خانه در حال بهره‌برداری است و به دلیل آن که اکثر روستاهای این شهرستان قشلاق است بیش از این تحت پوشش امور عشایری بوده نه آب و فاضلاب روستایی که این خود مشکلات حادی را به دنبال داشته است.

عباسی از تحویل 130 قشلاق از امور عشایری و ضرورت اجرای پروژه‌ها به همت آب و فاضلاب روستایی خبر داد و گفت: اما در این شهرستان مرزی و محروم شاهد در حال احداث مجتمع آبرسانی خروسلو با ظرفیت آبدهی به 170 روستا هستیم که فاز اول این مجتمع با برآورد هزینه‌ای 10 میلیارد تومان در حال اجرا است.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه تزریق کم اعتبارات ما را به شدت دچار مشکل کرده است، افزود: از 10 میلیارد تومان تنها یک میلیارد تومان به پیمانکار دادیم و پیشرفت پروژه نیز 10 درصد است که در صورت تخصیص اعتبار قادر می‌باشیم در این زمینه اقدامی جدی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: مجتمع آبرسانی موران با پوشش 63 روستا، مجتمع شهید کسایی، قره‌تپه، جناقرد، کنسول کندی در اردبیل، مجتمع شهید کسایی فاز دو و محمدزاده در نیر، مجتمع آبرسانی وحدت، امام حسن مجتبی (ع) در نمین، مجتمع سبلان مشگین‌شهر، برندق در خلخال، کوثر در شهرستان گیوی و عمران‌آباد در پارس‌آباد از عمده پروژه‌هایی است که در حال اجرا داریم.

عباسی در پایان خاطر نشان کرد: همزمان با هفته دولت 32 پروژه با ظرفیت آبرسانی به 56 روستا در اولویت افتتاح قرار دارد به شرط آن که با تزریق اعتبارات در روزهای آینده بتوانیم با پیمانکاران مختلف تسویه حساب کرده و پروژه‌ها را تحویل بگیریم.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول