اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

تشکیل کمیته ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در بهمئی

صبح امروز و با حضور مسئولان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد کمیته ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در بهمئی تشکیل شد.

تشکیل کمیته ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در بهمئی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، عبدالمجید فرهادی صبح امروز در نشست ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در شهرستان بهمئی که با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان و تعدادی از مدیران کمیته امداد استان، مدیر و کارکنان کمیته امداد شهرستان بهمئی و مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تشکیل کمیته ساماندهی اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر را اجرای برنامه های راهبردی جهت اشتغال بیکاران در روستاها، با همراهی و همکاری ادارات و نهادهای عضو این کمیته عنوان کرد.

مدیر‌کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از همراهی اعضای کارگروه اشتغال، شورای اداری و بانک‌ها به اهم برنامه‌های عملیاتی در این خصوص اشاره کرد و گفت: این نشست با ریاست فرماندار و دبیری کمیته امداد به منظور ایجاد اشتغال پایدار، بهبود وضعیت معیشت روستاها و ارتقاء سطح درآمد روستاها برگزار شده است.

وی مهم‌ترین برنامه در راستای اجرایی شدن این طرح را شناسایی منابع انسانی عنوان کرد و افزود: افراد جویای کار و بیکار، تمامی زنان تا سن 60 سال تحت حمایت و غیر تحت حمایت، فارغ‌التحصیلان فاقد شغل، کارورزان، کارآفرینان و کارجویان در این زیرمجموعه قرار می‌گیرند.

فرهادی فراهم کردن زمینه آموزش برای افراد فاقد مهارت را مهم دانست و تصریح کرد: بعد از شناخت و تفکیک منابع انسانی حرفه‌آموزی و بازاریابی برای محصولات و تولیدات بوجود آمده از مهم‌ترین اقدامات در زمینه اشتغال پایدار است.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی قبل، حین و بعد از اجرای طرح‌ها را مهم‌ترین عامل در موفقیت و پایداری طرح‌های اشتغال دانست.

وی همکاری و همیاری همه ادارات عضو کمیته را در راستای شناسایی افراد جویای کار، شناخت نیاز روستاها براساس شغل مورد نیاز و ظرفیت هر شهر و روستا و شناسایی منابع اعتباری با توجه به شرایط هر منطقه را خواستار شد.

فرماندار شهرستان بهمئی نیز در این نشست اظهار کرد: برای از بین بردن فاصله طبقاتی در جامعه باید زمینه ایجاد اشتغال را برای افراد بیکار جامعه در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر فراهم کنیم.

محمدظاهر سیاوش با بیان اینکه در حال حاضر فعال‌ترین دستگاه اشتغال‌زایی در کشور کمیته امداد است، گفت: این اقدام کمیته امداد جای تقدیر و تشکر دارد و امید است با همکاری همه جانبه بتوانیم گام مثبتی در راستای فقرزدایی و رفع بیکاری در جامعه برداریم.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد اشتغال برای روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر باید تلاش کنیم اشتغال خانگی را رواج دهیم زیرا ایجاد مشاغل خرد و خانگی می‌تواند از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرده و در کمک به اقتصاد خانواده نقش مؤثری داشته باشد.

مدیر کمیته امداد شهرستان بهمئی نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های این نهاد در راستای اشتغال پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته 980 مورد در زمینه های مختلف با اعتباری بالغ بر 51 میلیارد و 310 میلیون ریال تسهیلات اشتغال، مشاغل خانگی و قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت شده است.

محمد محمدی افزود: در همین راستا در زمینه آموزش مددجویان بالغ بر 500 مورد در سال گذشته در زمینه آموزش مشاغل خانگی و در سال جاری نیز 185 مورد در زمینه‌های متفاوت آموزش صورت گرفته است.

وی خواستار همراهی و همکاری همه ادارات و نهادهای ذیربط درخصوص اشتغال روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر شد و این امر را مهم‌ترین عامل در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد.

انتهای پیام/82009/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول