اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد‌

تدوین دایرة‌المعارف دفاع مقدس در مازندران/ آبگیری رودخانه اروند در پارک موزه دفاع مقدس

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: به زودی با همکاری کنگره سرداران 10 هزار و 400 شهید مازندران دایرة‌المعارف دفاع مقدس تدوین می‌شود.

تدوین دایرة‌المعارف دفاع مقدس در مازندران/ آبگیری رودخانه اروند در پارک موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، منصور علی زارعی شامگاه امروز در جلسه ستاد هفته دفاع مقدس که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس بدون شک پایه‌های انقلاب اسلامی را تحکیم بخشید.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس تنها مقطعی از تاریخ نیست بلکه بازخوانی فرهنگ عاشورا است، افزود: دفاع مقدس نیز یک فرهنگ است.

زارعی ادامه داد: جنگ در عرصه جهانی پدیده نامقبولی است زمانی دفاع مقدس مقبولیت می‌یابد که برای صیانت از ارزش‌های کشور باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت برای همیشه نظام اسلامی را بیمه کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه لشگر 25 کربلا نقش موثری در هشت سال دفاع مقدس داشت، تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار بنا به وظیفه ذاتی خود پیگیر مسائل و موضوعات برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مازندران است.

وی انتشار و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس را وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار داشت: ارزش‌های دفاع مقدس باید به طور کامل صیانت و به نسل‌های بعد انتقال یابد.

زارعی افزود: فعالیت‌های ماندگاری در کنگره سرداران شهید دفاع مقدس استان در حال انجام است که می‌توان به جمع‌آوری آثار شهدا و اسناد دفاع مقدس نام برد که در قالب دایرةالمعارف دفاع مقدس مازندران تدوین و منتشر می‌شود.

وی ساختار تشکیلاتی ستاد هفته دفاع مقدس را در قالب کمیته‌های مختلف عنوان کرد و گفت: ستاد هفته دفاع مقدس با ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری است و متشکل از کمیته فرهنگی و تبلیغات، نیروهای مسلح، نظارت و بازرسی، بانوان، مردمی، اطلاع رسانی، اصناف، ‌ایثارگران، دانش‌آموزی، کودک و نوجوان و ورزش و جوانان است که این کمیته‌ها نیز در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران فعال می‌شود.

زارعی با تاکید بر اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس مازندران از سوی دستگاه‌های اجرایی به صورت جدی پیگیری شود، خاطرنشان کرد: بنا به اهمیت موضوع انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی این است برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شان مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شود.

وی با بیان اینکه نمادهای ماندنی دفاع مقدس می‌توان این فرهنگ را به درستی تبیین کند، گفت: در حال حاضر پارک موزه دفاع مقدس مازندران در عرصه 75 هزار هکتاری بر روی رودخانه تجن با پیشرفت 25 درصدی در حال احداث است.

*آبگیری نماد رودخانه اروند در پارک موزه دفاع مقدس مازندران

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: نقش رزمندگان اسلام در عملیات والفجر هشت در 25 هکتار به شکل تجسمی تصویر سازی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار در هفته دفاع مقدس طرح نماد رودخانه اروند بر روی رودخانه تجن آبگیری می‌شود.

زارعی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان نماد فرهنگی دفاع مقدس را در ادارات خود ماندگار کنند، بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت به صورت تابلو و یا المانی در دستگاه‌های اجرایی استان بنا شود.

وی از برگزاری مسابقه ملی طرح بزرگترین المان هنری دفاع مقدس بر روی رودخانه اروند در پارک موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: به زودی فراخوان این فعالیت فرهنگی اعلام و منتشر می‌شود.

انتهای پیام/‌86006‌/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول