اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

عشایر سر‌آمد اقشار سلحشور جامعه هستند

استاندار اردبیل گفت:‌ عشایر به عنوان سر‌آمد اقشار زحمتکش و سلحشور جامعه هستند که توانمندی‌هایشان را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشتند.

عشایر سر‌آمد اقشار سلحشور جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در همایش ملی «عشایر، نظم و امنیت»‌ در سالن ولایت سپاه اردبیل اظهار داشت: در طول تاریخ و بعد از پیروزی انقلاب نیز در عرصه‌های مختلف جامعه عشایری ما توان و عزمشان را به کار گرفتند تا مدافع اصلی انقلاب و ارزش‌های اصیل این کشور باشند که نمونه و مصداق آن تقدیم 168 شهید و 48 جانباز در دوران دفاع مقدس از این استان بوده است.

وی با بیان اینکه عشایر سلحشور ما همیشه در مرزها مدافعان ارزش‌های ناب بوده‌اند، عنوان کرد: عشایر ما همیشه با عزم و اراده آهنین خود ثابت کردند که ذره‌ای از اهداف و آرمان این نظام کوتاه نمی‌آیند بلکه در کمال عزت، کرامت و ساده‌زیستی، حمیت و غیرتشان را نیز به معنای واقعی به نمایش می‌گذارند.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه عشایر استان اردبیل در عرصه اقتصادی پرتوان حاضر شده و با تولیدات دامی متنوع سعی می‌کنند بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کنند، افزود: حضور جامعه عشایری در خلق حماسه اقتصادی یک حضور جدی، شاخص و ممتاز است که نباید خدشه‌ای به این آرمان والا وارد شود.

نیکزاد به رتبه عشایر استان از نظر تولیدات دامی اشاره کرد و ادامه داد: عشایر غیرتمند شاهسون این استان رتبه پنج را در تولیدات دامی، رتبه چهارم را در مرتع، رتبه سوم را در تولیدات فرآورده‌های لبنی و رتبه هشتم را در جمعیت انسانی دارند و از لحاظ خانواری نیز صاحب رتبه سوم کشوری و از جایگاه ایلی نیز رتبه سوم را عشایر استان عهده‌دار هستند.

این مسئول وجود 1.5 میلیون واحد دامی عشایر را یک ظرفیت عظیم توصیف کرد و گفت:‌ این تعداد دام در 591 هزار و 745 هکتار مرتع مشغول تعلیف هستند که به نظر می‌رسد این فرصت خوبی را برای عشایر ما فراهم کرده تا با کیفیت‌ترین محصولات دامی و لبنی را تولید و روانه بازار مصرف کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به تولیدات عشایر تصریح کرد: این تولیدات شامل 10 هزار و 543 تن گوشت، 43 هزار و 524 تن شیر، 5 هزار و 400 تن پنیر، یک هزار و 500 تن پشم، 11.6 تن ماهی، 280 کیلوگرم عسل، 7 هزار و 320 تن محصولات باغی، 91 هزار و 58 تن محصولات زراعی و بیش از 13 هزار و 605 متر‌مربع صنایع دستی است.

نیکزاد مجموع تولیدات عشایر استان اردبیل را 159 هزار و 363 تن اعلام کرد و ابراز داشت: ارزش تولیدات عشایر استان اردبیل 230 میلیارد تومان می‌باشد.

وی با اعلام اینکه 55 درصد عشایر استان از آب شرب، 49 درصد از راه مناسب و 60 درصد از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، یادآور شد: خانوار اسکان یافته عشایر استان 440 خانوار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم فضایی فراهم شود تا جامعه عشایری بتوانند بیشتر از این توانمندی‌ها را به رخ کشیده و عرصه خدمتگزاری به این فعالان را ارتقایی حقیقی بخشیم.

انتهای پیام/62004/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول