اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دلایل همه مخالفت ها با مجلس

مجاهدین انقلاب اسلامی : همه مخالفت هایی که با مجلس و قدرت اعتبار آن شده و می شود بی تردید یکی از اهدافش ناتوان کردن مجلس در امر مهم تائید کاندیدای صددرصد اسلامی و انقلابی بوده و هست .

دلایل همه مخالفت ها با مجلس

رخدادهای 8 شهریور 1359

چکیده

 

  • با کشف یک خانه تیمی در تهران ستاد عملیاتی شیخ عزالدین حسینی به دست پاسداران انقلاب افتاد .
  • جامعه روحانیت مبارز امروز در اطلاعیه ای به مطبوعات هشدار داد «علاوه بر وظیفه ارشاد و آشنا ساختن افکار عمومی با مبانی عالیه اسلامی باید در خط انقلاب و خواست های رهبر انقلاب باشید»
  • آیت الله هاشمی رفسنجانی : وضعیت گروگان ها در اولین فرصت پس از انجام کارهای فوری و بسیار ضروری مجلس مثل تصویب اعتبارنامه ها و مسئله کابینه مورد بررسی قرار می گیرد .
  • آیت الله قدوسی دادستان کل انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای خطاب به بنیاد مستضعفان تاکید کرد : دخالت بنیاد در امور سینماها باید در حدود نظارت و گزارش باشد .
  • جمال شمیرانی نماینده ایران در سازمان ملل از آمریکا خواست به عنوان یک ژشت دیپلماتیک 8 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران را آزاد کند زیرا به اعتقاد وی در نتیجه این اقدام آمریکا احتمال دارد مجلس شورای اسلامی بحث پیرامون گروگان ها را سریع تر انجام دهد .
  • سازمان مجاهدین انقلاب در پیامی به مناسبت تشکیل دولت جدید تاکید کرد :[ضد انقلاب] از مواردی چون تحریم اقتصادی و همچنین احتمال مداخله نظامی آمریکا به عنوان حربه ای علیه کابینه در خط امام استفاده می کنند .
ستاد عملیاتی عزالدین حسینی در تهران کشف شد

با کشف یک خانه تیمی در تهران ستاد عملیاتی شیخ عزالدین حسینی به دست پاسداران انقلاب افتاد .

از زیر زمین این خانه متعلق به حزب دمکرات یکی از مدرن ترین دستگاه های کامپیوتری چاپ و تکثیر نشریه و اعلامیه  و همچنین دستگاه های جاسوسی و نیز نوارهای سخنرانی عزالدین حسینی کشف و ضبط شد .

همچنین از این مخفیگاه اسناد و مدارک مهمی در رابطه با توطئه علیه انقلاب ایران از جمله در رابطه با شرکت نفت ، تظاهرات ، اعتصابات ، به تعطیلی کشاندن کارخانجات ، حوادث دانشگاه تهران و وقایع کردستان به دست آمد . نقشه های نقاط حساس کشور از دیگر مواردی بود که در این مخفیگاه کشف و ضبط شد .

اعضای مستقر در این خانه تیمی قرار بود عملیات ضربتی خود را در آینده نزدیک در شهرهای سیستان و بلوچستان ، کردستان و خرمشهر به مورد اجرا درآورند . (1)

هشدار روحانیت مبارز به مطبوعات کشور

جامعه روحانیت مبارز امروز در اطلاعیه ای به مطبوعات هشدار داد «علاوه بر وظیفه ارشاد و آشنا ساختن افکار عمومی با مبانی عالیه اسلامی باید در خط انقلاب و خواست های رهبر انقلاب باشید و دایره فرهنگی جامعه دقیقا ناظر و مراقب مطبوعات کشور بوده و در موارد تخلف از خط مشی انقلاب و اسلام نظریات خود را اعلام خواهد کرد »(2)

مجاهدین انقلاب اسلامی: [ضد انقلاب] از مواردی چون تحریم اقتصادی و همچنین احتمال مداخله نظامی آمریکا به عنوان حربه ای علیه کابینه در خط امام استفاده می کنند ، بدین طریق با بزرگ کردن مشکلات و کوچک نشان دادن توان و ایمان مردم ، درصدد بر می آیند که افراد ساده را تحت تاثیر قرار دهند و مطرح کنند که در این چنین شرایطی مگر می شود کشور را به دست یک عده افراد مومن ولی ساده و نامتخصص سپرد؟ و با استفاده از این اضطراب دولت را مجبور به پذیرفتن ائتلاف با همان عناصر از غرب آمده غرب زده غرب گرا می کنند .
هاشمی : مجلس پس از کارهای فوری به مسئله گروگان ها رسیدگی می کند

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای اظهار داشت : وضعیت گروگان ها در اولین فرصت پس از انجام کارهای فوری و بسیار ضروری مجلس مثل تصویب اعتبارنامه ها و مسئله کابینه که قاعدتا در این هفته از اهم مسائل مجلس است مورد بررسی قرار می گیرد .

وی در مورد برخی نمایندگان که به کابینه راه خواهند یافت نیز گفت : در این مورد طر حی در مجلس ارائه شد و نظر ابتدایی نمایندگان این بود که خالی ماندن این کرسی ها خلاف قانون اساسی است ولی باید این امر در یک فرصت دقیق تر بررسی شود و شورای نگهبان نظر دهد و ببینیم که قانون اساسی مخالف آن هست یا نه ؟ در صورتی که شورای نگهبان نیز حفظ این صندلی های خالی را خلاف قانون اساسی بداند بایستی با انتخابات مجدد نمایندگان جدید انتخاب شوند . (3)

دادستان کل انقلاب : نظارت بنیاد بر کار سینماها باید در حد نظارت باشد

آیت الله قدوسی دادستان کل انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای خطاب به بنیاد مستضعفان تاکید کرد : دخالت بنیاد در امور سینماها باید در حدود نظارت و گزارش باشد .

در این اطلاعیه آمده است : مقصود نظارت بر برنامه ها است تا چنانچه برنامه ای خلاف احکام مقدس اسلام و منافی با عفت عمومی و روح انقلاب تشخیص داده شد با گزارش به دادستانی و اخذ تصمیم در اختیار بنیاد قرار گیرد ولی متاسفانه تاکنون حتی در یک مورد مفاد بخشنامه عملی نشده است . (4)

نماینده ایران در سازمان ملل : محاکمه گروگان ها ممکن است به اعدام آنها منجر شود

جمال شمیرانی نماینده ایران در سازمان ملل از آمریکا خواست به عنوان یک ژشت دیپلماتیک 8 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران را آزاد کند زیرا به اعتقاد وی در نتیجه این اقدام آمریکا احتمال دارد مجلس شورای اسلامی بحث پیرامون گروگان ها را سریع تر انجام دهد . وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت : آنچه که آمریکا تاکنون انجام داده در جهت تشدید بحران بین آمریکا و ایران بوده است.

شمیرانی همچنین اظهار داشت : اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافق با پیشنهاداتی مبنی بر محاکمه کردن گروگان های آمریکایی به عنوان جاسوس هستند که این محاکمه می تواند به زندانی شدن یا اعدام آنها منجر شود . (5)

مجاهدین انقلاب : مردم بی صبرانه در انتظار استقرار خط امام هستند

سازمان مجاهدین انقلاب در پیامی به مناسبت تشکیل دولت جدید تاکید کرد : اکنون بیش از 20 روز از رای تمایل مجلس به نخست وزیری که از سوی رئیس جمهور معرفی شد می گذرد و با اینکه برادر محمد علی رجایی نخست وزیر در موعد مقرر یعنی ده روز پس از رای تمایل طی نامه ای به مجلس اعلام آمادگی برای معرفی کابینه نموده است هنوز این مهم تحقق نیافته و مردم مسلمان پیرو خط امام را که مشتاقانه در انتظار واقعی استقرار حاکمیت بی تزلزل خط امام لحظه شماری می کنند بی پاسخ گذارده است .

اهمیت نفی هرگونه ائتلاف ، غربگرایی و جذب عناصر غیر مکتبی

این سازمان در ادامه با بر شمردن معیارهای کابینه معیار تاکید کرد : نمایندگان بی تردید به اهمیت فوق العاده و حیاتی نفی هرگونه ائتلاف ، نفی هرگونه غرب گرایی ، طرد هر شکل ضعف ، حذف هر عنصر غیرمکتبی و مقابله قاطعانه با کارشکنی های خارجی و داخلی علیه دولت جدید ایمان دارند .

جمال شمیرانی نماینده ایران در سازمان ملل از آمریکا خواست به عنوان یک ژشت دیپلماتیک 8 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران را آزاد کند زیرا به اعتقاد وی در نتیجه این اقدام آمریکا احتمال دارد مجلس شورای اسلامی بحث پیرامون گروگان ها را سریع تر انجام دهد . وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت : آنچه که آمریکا تاکنون انجام داده در جهت تشدید بحران بین آمریکا و ایران بوده است.
دلایل همه مخالفت ها با مجلس

مجاهدین انقلاب در ادامه به خط تضعیف مجلس پرداخته و تاکید کرد : همه مخالفت هایی که با مجلس و قدرت اعتبار آن شده و می شود بی تردید  یکی از اهدافش ناتوان کردن مجلس در امر مهم تائید کاندیدای صددرصد اسلامی و انقلابی بوده و هست و همان طور که دیدیم مجلس در این مورد نقش تاریخی خویش را علیرغم خواست آنها و همانطور که پیش بینی می شد تاکنون با دقت و قدرت انجام داده است .

با سوء استفاده از تحریم می خواهند غرب زده ها را سرکار بیاورند

در این اطلاعیه همچنین آمده است : [ضد انقلاب] از مواردی چون تحریم اقتصادی و همچنین احتمال مداخله نظامی آمریکا به عنوان حربه ای علیه کابینه در خط امام استفاده می کنند ، بدین طریق با بزرگ کردن مشکلات و کوچک نشان دادن توان و ایمان مردم ، درصدد بر می آیند که افراد ساده را تحت تاثیر قرار دهند و مطرح کنند که در این چنین شرایطی مگر می شود کشور را به دست یک عده افراد مومن ولی ساده و نامتخصص سپرد؟ و با استفاده از این اضطراب دولت را مجبور به پذیرفتن ائتلاف با همان عناصر از غرب آمده غرب زده غرب گرا می کنند .

انتقاد از کسانی که تخصص را بر تقوا ارجح می دانند

مجاهدین انقلاب در ادامه با اشاره به این فرمایش امام که «متخصص فاسد از غیرمتخصص فاسد خطرناکتر است » از این تز که تخصص بر تقوی ارجحیت دارد به شدت انتقاد کرده و افزود : اینگونه تکرارها و اصاراهای مشخص صرفا برای خسته کردن خط امامی ها و به اصطلاح ترساندن آنها از کار و مشکلات آن است تا بلکه به گونه ای بتواند توافق آنها را برای به دست گرفتن گوشه ای از قدرت و میراث به دست آورند .

هیچ خطی جز خط امام در خط اسلام راستین نیست

مجاهدین انقلاب در بخشی دیگر از پیام خود با اشاره به مطرح کردن خط و خطوط دیگر در مقابل خط امام تاکید کرده اند : هیچ خطی جز خط امام در خط اسلام راستین و انقلاب اسلامی و ملت شهید پرور ایران نیست.

مجاهدین انقلاب در ادامه وعده های رفاهی را همانند وعده های شریف امامی دانسته و آورده است : ملت چوب این وعده ها را می خورد . (6)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 8 شهریور 1359 ، صفحه 15

2- اطلاعات ، 8 شهریور 1359 ، صفحه 1

3- جمهوری اسلامی  ، 8 شهریور 1359 ، صفحه 12

4- کیهان  ، 8 شهریور 1359 ، صفحه 4

5- اطلاعات ، 8 شهریور 1359 ، صفحه 7

6-  جمهوری اسلامی ، 8 شهریور 1359 ، صفحه 12 ، در این مجال قصد آن را نداریم که به بررسی تاریخچه سازمان مجاهدین انقلاب از ابتدا تاکنون چه زمانی که شکل گرفت و از خط امام سخن گفت و چه زمانی که تاب تحمل نماینده امام در سازمان را نیاورد و خود به انحلالش رای  داد و چه زمانی که باز سر بر آورد و تجدید سازمان کرد بپردازیم که در گذشته بارها به این مسئله پرداخته و در باره آن نوشته ایم ، سازمان مجاهدین انقلاب از ابتدا تاکنون دچار عقب گرد شدیدی در راهکارهای اعمالی برای فریب مردم و نظام شده است ، اگر رویکرد اعضای کنونی این سازمان را در بدو انقلاب نفاق مدرن بدانیم که طی آن می کوشیدند مردم را با الفاظی چون خط امام بفریبند و کار خود را ادامه دهند امروز شاهد آن هستیم که نفاق مدرن این سازمان تبدیل به کفری عیان و شرکی جلی شده است و طبیعی است که هیچ کفر و شرکی از آن که انسان خدا را در سیاست ورزی های خود فراموش و قدرت های کافر را جایگزین آن سازد دردناک نیست ، مجاهدین انقلاب همچون اکثریت احزاب اصلاح طلب چون مشارکت در سال 88 با شورش اشراف علیه جمهوریت همراه و همگام شد ، در این چهار سال از هیچ کوششی در مقابله با جمهوری اسلامی فروگذار نکرد و در انتخابات خرداد 92 نیز انتخابات را تحریم کرد رک به بیانیه تحلیلی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی درباره [به اصطلاح] مهندسی انتخابات پیش رو ، 14 خرداد 1392 ، سایت خبری امروز و 6 روز پس از انتخابات در اطلاعیه ای دیگر به منتخب ملت تبریک گفته و با مردم اظهار همراهی کرد و این انتخاب را نقطه عطفی در مسیر تاریخ ایران خواند .و حال چگونه می توان آن شورش علیه جمهوریت و اسلامیت نظام را با این شادی از حضور مردم پای صندوق های رای توجیه کرد ؟ جز مشی استبدادی رسوخ کرده در ذهن و قلب سران این سازمان چه توجیه و پاسخ دیگری وجود دارد ؟ در این باره گفتنی های زیادی وجود دارد که در آینده و به فراخور حال به آنها اشاره خواهیم کرد .

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول