اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی هفته دولت

سالن چند منظوره ورزشی نجابت درمیان به بهره‎برداری رسید

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه سالن ورزشی طبس با تزریق 800 میلیون تومان تا پایان سال جاری به بهره‎برداری می‎رسد، گفت: سالن چند منظوره ورزشی نجابت درمیان طی هفته دولت به بهره‎برداری رسید.

سالن چند منظوره ورزشی نجابت درمیان به بهره‎برداری رسید

جعفر قدیری امروز در گفت‎و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت سه پروژه ورزشی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از سالن چند منظوره ورزشی نجابت شهرستان درمیان، زمین چمن مصنوعی روستای زیدر از توابع شهرستان سربیشه و فاز نخست مجموعه ورزشی اختصاصی اسکیت مهرشهر بیرجند، سرانه ورزشی خراسان‌جنوبی از مرز یک‌متر و سی سانتیمتر گذشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی افزود: احداث سالن ورزشی تخصصی نجابت بانوان درمیان از سال 88 با زیربنای 800 متر مربع آغاز شد که با هزینه‌کرد 671 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی در هفته دولت به بهره‌برداری رسید. 

قدیری به بهره‌برداری چمن مصنوعی روستای زیدر شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت: احداث پروژه چمن مصنوعی روستای زیدر با مساحت یک‎هزار و 500 متر مربع از سال 90 آغاز شد که با هزینه 207 میلیون تومان از اعتبارات منابع ملی سفر سوم ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید و از این پس می‌توانند جمعیتی حدود 5 هزار نفر از 10 روستای همجوار در این مکان به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

سالن ورزشی طبس نیازمند 800 میلیون اعتبار

وی از احداث پروژه ورزشی در شهرستان طبس خبر داد و افزود: احداث سالن ورزشی یک‎هزار و 200 نفری طبس به مساحت دو هزار و 150 متر مربع از سال 89 آغاز شده و با هزینه‌‎کرد حدود 957 میلیون تومان از منابع ملی شرکت نفت تاکنون پیشرفت 65 درصدی داشته است که در صورت تزریق اعتباری حدود 800 میلیون تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی یادآور شد: استخر سرپوشیده قاینات نیز از جمله پروژه‌های ورزشی خراسان جنوبی است که با مساحت یک‎هزار و 200متر مربع، احداث آن از سال 87 آغاز و با هزینه‎کرد یک‎میلیارد و 186 میلیون تومان پیشرفت فیزیکی 83 درصدی داشته که در صورت اختصاص اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

نخستین پیست اسکیت خراسان‌جنوبی در مهر شهر بیرجند افتتاح شد

قدیری به افتتاح فاز نخست مجموعه ورزشی اختصاصی اسکیت خراسان جنوبی اشاره و خاطر نشان کرد: احداث مجموعه اختصاصی اسکیت مهر شهر بیرجند توسط بخش خصوصی با زیربنای 2 هزار و 654 متر مربع از سال 91 آغاز شده است.

وی ادامه داد: مجموعه ورزشی اسکیت مهر شهر بیرجند با امکانات ساختمان اداری، سالن بدنسازی و دو پیست در حال احداث است که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت از فاز نخست آن با بهره‎برداری از دو پیست اسکیت سرعتی و نمایشی فعالیت آن آغاز شده و حدود 500 ورزشکار اسیکت‌باز می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: برای تکمیل نخستین پروژه اختصاصی اسکیت استان حدود 600  میلیون تومان اعتبار لازم است که تاکنون حدود 430 میلیون تومان هزینه شده که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری فاز دوم آن نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

قدیری در پایان به ظرفیت‌های موجود ورزشی خراسان جنوبی اشاره کرد و اذعان داشت: طی سال‌های گذشته از استان ورزشکارانی به عضویت تیم ملی درآمده‎اند و افتخارات ارزنده‌ای را نیز برای کشور و استان کسب کرده‌اند که افتتاح و بهره‎برداری از پروژه‌‌‌های ورزشی نه تنها بستری مناسب برای فعالیت‌های ورزشی و شناسایی استعدادهای نهفته شده خراسان‌جنوبی است، بلکه در مباحث فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار بوده و به مباحث امنیتی جامعه نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/69014/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول