اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی:

902 زندانی در خراسان جنوبی مشمول عفو قرار گرفتند

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی: تاکنون 902 زندانی در خراسان جنوبی مشمول عفو رهبری به مناسبت عید فطر قرار گرفتند.

902 زندانی در خراسان جنوبی مشمول عفو قرار گرفتند

محمدعلی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: هر سال به مناسبت اعیاد تعدادی از زندانیان مورد عفو مقام معظم رهبری قرار می‌گیرند به طوری که امسال نیز به مناسبت عید فطر تعدادی از زندانیان مورد عفو قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تاکنون 902 نفر در خراسان جنوبی مشمول عفو رهبری شده‌اند که این رقم معادل 28.57 درصد جمعیت محکوم استان می‌باشد.

660 نفر مشمول عفو منجر به تقلیل حبس و جریمه

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه 26.82 درصد مجموع جمعیت محکوم استان مشمول عفو منجر به آزادی شدند، متذکر شد: با اجرایی شدن این بخشنامه 242 نفر از محکومان استان آزاد شدند و به آغوش خانواده برگشتند.

اربابی از عفو منجر به تقلیل حبس و جریمه 660 نفر در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این رقم معادل 73.13 درصد جمعیت محکوم استان است.

وی تصریح کرد: عفو و گذشت همواره مورد توصیه موکد در دین مبین اسلام بوده و رأفت اسلامی از نکات برجسته در حکومت پیامبر(ص) و شیوه قضاوت امیرالمؤمنین(ع) بوده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی اضافه کرد: فردی که مرتکب جرم می‌شود در عین حال که باید مجازاتی عادلانه را تحمل کند اما باید همواره راه بازگشتی داشته باشد تا بتواند با امید به گذشت حاکم اسلامی به آغوش خانواده و جامعه باز گردد.

*تاثیر فراوان عفو در کاهش درد و رنج خانواده‌های زندانیان

اربابی با اشاره به تاثیرات عفو مجرمان در خانواده آن‌ها اذعان داشت: عفو مجرمان می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش درد و رنج خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها در زندان به سر می‌برند داشته باشد، چرا که در واقع خانواده مجرمان نیز با زندانی شدن آن‌ها مجازات می‌شوند که عفو آن دسته از مجرمان که به واقع از کرده خود پشیمان‌ هستند هم آثار تربیتی برای زندانیان و هم برکات فراوان برای خانواده‌های آنان دارد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به فضای کم زندان‌ها با عفو زندانیان جمعیت زندان‌ها کاهش پیدا کرده که این خود تاثیر بسزایی در ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به زندانیان دارد.

انتهای پیام/69019/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول