اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از چهار روز رقابت

منتخبان جشنواره قرآنی فرزندان وزارت نیرو معرفی شدند

بعد از چهار روز رقابت قرآنی، جشنواره قرآنی وزارت نیرو با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

منتخبان جشنواره قرآنی فرزندان وزارت نیرو معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیین اختتامیه این جشنواره که عصر امروز برگزار شد، مسئول دفتر فرهنگی و دینی وزارت نیرو در سخنانی با رضایت از کیفیت برگزاری مسابقات و مراسم مربوط از زحمات و تلاش‌های طراحان، برگزار‌کنندگان و مدیران صنعت آب و برق استان اردبیل قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام علی یزدان‌پرست گفت:‌ سالانه بیش از شش هزار نفر از فرزندان کارکنان وزارت آب، برق و صنایع وابسته در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی و فرهنگی حضور پیدا کرده و توانشان را می‌سنجند.

وی تصریح کرد: این مسابقات و جشنواره‌ها در حقیقت میدان رقابت و آموزش این آینده‌سازان است که در مناسبت ایام تابستان به گونه‌ای طراحی شده تا علاقمندان بتوانند از این فضای معنوی استفاده کنند.

یزدان‌پرست، نور قرآن را نور هدایتگر و تعالی‌بخش توصیف کرد و افزود:‌ همه در سایه قرآن می‌توانیم راه به منزل سعادت برده و از امورات دنیوی خلاصی پیدا کنیم.

مسئول دفتر فرهنگی و دینی وزارت نیرو در ادامه خاطرنشان کرد: اگر جوانان و نوجوانان ما با قرآن مأنوس شوند این انس و الفت آنها سبب از بین رفتن آثار گناه در دل‌ها و قلوب مؤمنان می‌شود.

وی اضافه کرد: هر چند مجموعه وزارت نیرو مجموعه تخصصی است اما در حوزه فرهنگی و قرآنی توانسته گام‌های جدی را در جهت آشنا کردن پرسنل و کارکنان بردارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل خلاصه‌ای از روند برگزاری جشنواره دوازدهم را ارائه کرد.

علیرضا علیزاده از قرآن به عنوان برنامه زندگی یاد کرد و ادامه داد: قرآن برای انسان مثل یک کتاب راهنماست که برای استفاده صحیح از زندگی و رسیدن به سرمنزل مقصود باید همواره به آن توجه کند.

در این رقابت‌های پرشور نزدیک به 400 نفر از دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان از 31 استان کشور شرکت داشتند.

این مسابقات بلافاصله پس از مراسم افتتاحیه جشنواره در روزهای گذشته در اردبیل و سرعین آغاز شد و طی این رقابت‌ها، دانش‌آموزان در چهار رشته قرائت و اذان، مفاهیم، احکام و حفظ به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقات و براساس اعلام نتایج کلی مسابقات استان‌های زنجان، اصفهان و گلستان حائز رتبه‌های برتر این مسابقات شدند.

قسمت‌های متنوعی از جمله برنامه‌های قرائت و حفظ با حضور اساتید برجسته از جمله استاد محمدپور و استاد محمد مهدی حق‌گویان به اجرا درآمد.

در بخش پایانی مراسم از برگزیدگان مسابقات در چهار رشته قرائت و اذان، مفاهیم، احکام و حفظ با اهدای جوایز و لوح تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/62007/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول