اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی قلب خدمتگزاران را شاد کرده است

استاندار اردبیل گفت: افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی در استان اردبیل قلب ما خدمتگزاران را شاد و مسرور کرده است.

افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی قلب خدمتگزاران را شاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه ملی آبیاری کم فشار جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل دو قابلیت عظیم، منطقه ما را در کشور شاخص کرده که یکی قابلیت کشاورزی و دیگری گردشگری است که بایستی در کنار یکدیگر استعدادهای موجود بر روی این دو با جدیت هر چه تمام‌تر مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد‌: در کجای کشورمان مثل اردبیل در طول فصل زراعی و سال، شاهد سه کشت در یک زمین هستیم که به دنبال هم و به صورت پیوسته کشت انجام شده و محصول برداشت می‌شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: باید در کنار این نعمات الهی که در شرایط خاص آب و هوایی با این ویژگی‌های فوق‌العاده محصولات کشاورزی تولید می‌شوند لازم است در فضای دل‌انگیز طبیعت استان آب‌های گرم معدنی، جنگل فندقلو، چشم‌اندازهای گردنه حیران، آبشارها و کوه‌های خلخال، دشت زیبای مغان و طبیعت بکر مشگین‌شهر و دشت‌های فراخ نیر و نمین و در یک جمله چهار جهت جغرافیای اردبیل یکی بهتر از دیگری این ویژگی‌ها به استان جلوه خاصی داده است.

نیکزاد که به همراه مسئولان استانی و شهرستانی و تعدادی از تولید ‌کنندگان و کشاورزان در این مراسم حاضر شده بود با اشاره به اهمیت تکنولوژی‌های مدرن و صنعتی در کشاورزی بیان داشت: بکار‌گیری این تکنولوژی‌ها و صنایع جدید و استفاده از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی در تولید بخش کشاورزی یک واقعیت و ضرورت تام و تمام است چرا که اگر چنین نباشد پاسخگویی به این جمعیت برای تامین نیاز غذایی غیر ممکن خواهد بود.

وی افزود: همین پروژه‌هایی که امروز شاهد بهره‌برداری آنها هستیم در زمینه آبیاری یک تکنولوژی بی‌نظیری است که می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان بیش از 3 میلیارد و 680 میلیون تومان در بخش جهاد کشاورزی اعتبار هزینه شده است که نباید رسانه‌ها این رقم را نادیده بگیرند و یا بخواهند با تشویش اذهان عمومی مردم را ناامید و مسئولان را بی‌انگیزه کنند.

نیکزاد با توجه به محدودیت منایع آبی در استان اردبیل گفت: جهاد کشاورزی در دو جبهه در زمینه آب فعالیت می‌کند که یکی با احداث سد برای مهار آب‌های سدی است تا از بروز سیل جلوگیری شود و دیگری احداث سدهایی است که اراضی دیم را به آبی تبدیل می‌کند و با افزایش راندمان آبیاری تولید محصولات را افزایش می‌دهد.

این مسئول اذعان داشت: در کنار این اقدامات باید با کارهای فنی و مهندسی در این استان به لحاظ وجود قابلیت‌های بالای تولید سعی کرد تا جایگاه خودمان را که توان تولید یک پنجم را داریم، حفظ کنیم.

رئیس کار گروه بخش کشاورزی در پایان سخنان خود با قدردانی از کارکنان جهاد کشاورزی استان خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی متذکر شد: افتتاح پروژه‌هایی که به همت جهاد کشاورزی در این ایام انجام شد حقیقتاً قلب ما خدمتگزاران را شاد کرد و امیدواری مضاعفی به ما بخشید که انتظار داریم دل و جان و روح شما همیشه از این عملکرد خوشحال و خشنود باشد.

انتهای پیام/62001/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول