اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

593 شغل طی سال‌جاری در زیرکوه ایجاد می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ایجاد 593 شغل در زیرکوه طی سال‌جاری خبر داد.

593 شغل طی سال‌جاری در زیرکوه ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط ‎عمومی فرمانداری شهرستان زیرکوه، عابدین محمدی در دومین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان زیرکوه از تفکیک آمار سامانه رصد در بحث ایجاد اشتغال این شهرستان از قاینات خبر داد و اظهار داشت: برابر اعلام دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور 593 تعهد اشتغال برای 13 دستگاه اجرایی در این شهرستان ایجاد شده که باید در سال‌جاری محقق شود.

وی با اشاره به نرخ بیکاری این شهرستان به میزان 6,2 درصد بر تشکیل تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: سند توسعه بخش تعاونی‌ها به تصویب هیئت دولت رسیده و موارد تشویقی و تسهیلاتی در این سند در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ابلاغ یک‌هزار و 300 کارت اعتباری به مبلغ یک و نیم میلیون تومان به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه به کارگران دستگاه‌ها و واحدهای مشمول قانون کار در استان خبر داد.

محمدی اظهار داشت: تعداد 50 کارت اعتباری علاوه بر سهمیه قبلی به این شهرستان اختصاص یافته تا ضمن ایجاد انگیزه برای کارگران، بتوانند از این تسهیلات قرض‌الحسنه برای احتیاجات زندگی استفاده کنند.

فرماندار زیرکوه در این جلسه اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی از جمله تشکل‌هایی هستند که امکان یکپارچه‌ کردن منابع انسانی، تجمیع سرمایه‌های کوچک و ایجاد اشتغال با شرایط آسان و در نتیجه بالا بردن توان اقتصادی و اشتغالزایی را مهیا می‌سازند.

فرهاد فلاحتی بر توسعه تعاونی‌های فراگیر تاکید کرد و ادامه داد: با وجود ایجاد فرصت و امکان برای صدور کارت مرزنشینان در این شهرستان مرزی تاکنون یک‌هزار و 200 نفر ثبت‌نام کرده و متاسفانه استقبال مرزنشینان از این اقدام کمتر بوده است.

وی بر تعیین تکلیف شرکت تعاونی مرزنشینان از سوی دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگ‎سازی در مبحث تعاون در این شهرستان به منظور تثبیت اشتغال پایدار و رونق اقتصادی تاثیر فراوانی دارد و باید در این زمینه به نحو مطلوب فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/69008/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول