اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد

پیوند آموزه‌های قرآنی با خط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشی فنی و حرفه‌ای

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزه‌های قرآنی پیوند عمیقی با فرهنگ کار و اشتغال داشته و با سیاست‌های سازمان فنی و حرفه‌ای هم‌راستا است.

پیوند آموزه‌های قرآنی با خط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشی فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کورش پرند بعد از ظهر امروز در دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: استقرار الگوی اخلاق حرفه‌ای با تکیه بر آموزه‌های قرآنی میسر است و بدون شک با ترویج این آموزه‌ها اهداف درون و برون‌سازمانی فنی و حرفه‌ای به گونه بهتری محقق می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: قرآن جایگاه والایی در سیاست‌های کلان علمی و آموزشی دارد و سازمان فنی و حرفه‌ای در زمینه آموزش فرهنگی به کارکنان و مربیان و خانواده آنان، آموزش فرهنگی برای کارآموزان و تدوین راهبرد نظام جامع مهارت از مفاهیم این کتاب حداکثر استفاده را می‌برد.

شناسایی، حفظ و ارتقا نخبگان مهارتی، توانمند‌سازی آسیب‌دیدگان اجتماعی با استفاده از فرهنگ کارآفرینی، مهارت‌آموزی و توانمند‌سازی زنان مواردی بود که پرند به عنوان برخی از اهداف کلان فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: با توجه به زمان طولانی حضور کارآموزان و مربیان در سازمان فنی و حرفه‌ای تعمیق آموزه‌های فرهنگی در زمینه کار و تلاش و مهارت‌آموزی مبتنی بر قرآن در دستور کار قرار دارد.

هیچ فردی حق تفسیر به رای از قرآن را ندارد

استاندار فارس در ادامه این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: اگر قرآن را مانند یک ساختمان بزرگ در نظر آوریم، ورودی این ساختمان صوت و لحن آن است که باید شکیل و زیبا باشد.

حسین صادق عابدین افزود: تفسیر به رای قرآن از سوی هیچ‌کس پذیرفته نیست اما از سویی قرآن علاوه بر مفاهیم تخصصی برای مطالعه همگان و تدبر عموم مردم مطالب بسیاری دارد.

وی ادامه داد: اگر به سبب پایین بودن علم از درک معارف عمیق قرآنی محروم هستیم همچنان باید به مطالعه آیات با استفاده از تفاسیر بپردازیم و در عین حال از تلاوت قرآن غفلت نکنیم که روشنایی و نور را در قلب انسان به ودیعه می‌گذارد.

صادق عابدین با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات این چنینی در شیراز اظهار امیدواری کرد که چنین مسابقاتی در مقیاس بین‌المللی در این شهر برگزار شود.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم ضمن تجلیل از 26 متسابق برگزیده دومین دوره مسابقات قرآنی کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، دوره کتاب پنج جلدی در زمینه فرهنگ کار، فرهنگ رفاه و فرهنگ تعاون که توسط انتشارات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به زیور طبع آراسته شده، رونمایی شد.

انتهای پیام/ 2448/ل30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول