اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی همایش منطقه‌ای تئاتر سوره ماه:

غیر رقابتی بودن کیفیت تئاتر منطقه‌ای سوره ماه را بالا برد

مدیر اجرایی همایش منطقه‌ای تئاتر سوره ماه گفت: غیر رقابتی بودن کیفیت تئاتر منطقه‌ای سوره ماه را بالا برد.

غیر رقابتی بودن کیفیت تئاتر منطقه‌ای سوره ماه را بالا برد

اکبر آیین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: دومین دوره همایش‌ منطقه‌ای تئاتر سوره ماه با هشت گروه نمایشی از پنج استان جنوبی کشور به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش منطقه‌ای 70 هنرمند نمایش از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

این هنرمند و کارگردان تئاتر در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این جشنواره نمایش‌های راحله در این غصه غرق می‌شود به کارگردانی احسان شادمانی از شیراز، خانه سرهنگ به کارگردانی ابراهیم شاکری از بوشهر، کلاله در خون به کارگردانی شهرزاد مهرآبادی از شیراز، عالیه به کارگردانی عبدالرضا سواعدی از اهواز، فنجان آبی به کارگردانی سولماز همت‌زاده از شهرکرد، باد ما را خواهد برد به کارگردانی علی غایشی از اهواز و پل نو به کارگردانی فضل‌الله عمرانی از بوشهر به روی صحنه می‌روند.

آیین در ادامه به ویژگی‌های این جشنواره منطقه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: این همایش به صورت غیر رقابتی برگزار شد و همین امر کیفیت کارها را بسیار بالا برد.

این کارگردان تئاتر در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان خصوصیات کارهای غیررقابتی گفت: هنرمند در چنین برنامه‌هایی بدون استرس وارد صحنه می‌شود و هیچ لطمه‌ای به کار به همین دلیل وارد نمی‌شود.

آیین، یکی از بزرگترین دغدغه‌ها برای هر هنرمندی در جشنواره‌های رقابتی را ترس از قرار نگرفتن در بین مدعیان دانست و افزود: عقیده دارم که وزارت ارشاد هم باید وارد این قضیه شود و برای این که به کارها و اجراها لطمه‌ای وارد نشود جشنواره‌ها را به صورت غیر رقابتی برگزار کنند.

وی، روی آوردن مخاطب به این جشنواره را در حد بسیار خوبی دانست و گفت: وقتی مجموعه‌ای برای انجام یک کار همدل و هم‌صدا می‌شوند چنین کارهایی را می‌توان در سطح یک استان انجام داد.

آیین به توانمندی‌های استان در خصوص برگزاری جشنواره‌ها اشاره کرد و افزود: مجموعه دستگاه‌های فرهنگی و هنری با همکاری یکدیگر و با محوریت حوزه هنری کاری بزرگ را در قالب این جشنواره انجام دادند که حوزه هنری با دست خالی چنین اقدام بزرگی را انجام داد.

وی، یکی از خصوصیات این جشنواره را نگاه دینی در آن دانست و متذکر شد: استان‌هایی که حضور داشتند فرهنگ خود را در کارها وارد کرده بودند که ما نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد کاری را با فرهنگ خودمان به روی صحنه بردیم.

انتهای پیام/2571/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول