اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماهه نخست امسال صورت گرفت

ارائه 146 هزار نفر ساعت آموزش توسط فنی و حرفه‌ای گچساران

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: در پنج ماهه نخست امسال افزون بر 146 هزار و 192 نفر ساعت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به کارآموزان این مرکز ارائه شده است.

ارائه 146 هزار نفر ساعت آموزش توسط فنی و حرفه‌ای گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید یدالله افضلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران با نام صندوق کارآموزی در سال 54 در رشته‌های تراشکاری، لوله‌کشی، جوشکاری، بنا‌کار ساختمان و برق ساختمان در سوله‌ای با مساحت 5 هزار متر مربع آغاز به کار کرد.

وی با بیان این‌که این مرکز در سال 62 با ادغام صندوق کارآموزی و کانون تعلیمات حرفه‌ای با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز گچساران تغییر نام داد، افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران هم‌اکنون با پذیرش کارآموزان روستایی و شهرستان‌های همجوار به صورت شبانه‌روزی با مساحتی افزون بر پنج هکتار و فضای آموزشی پنج هزار متر مربع در رشته‌های متنوع و مختلف فعالیت دارد.

افضلی رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی اصلی امر آموزش مهارت و تربیت نیروی انسانی ماهر را رسالتی بزرگ و تأثیرگذار دانست و ابراز کرد: مربیان و کارکنان مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران با هدف مهارت‌آموزی و تلاش برای هموار کردن مسیر اشتغال جوانان این مرز و بوم با تمام توان و انگیزه فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران با تأکید بر این‌که آمار بیکاری در این شهرستان بالا بوده و یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد شغل بسیار مهم است، با تشریح عملکرد پنج ماهه این مرکز گفت: افزون بر یک هزار و 64 نفر دوره به متقاضیان در پنج ماهه نخست امسال آموزش ارائه شده که این میزان آموزش در قالب 146 هزار و 192 نفر ساعت به متقاضیان زن و مرد ارائه شده است.

افضلی ادامه داد: افزون بر 107 هزار و 375 نفرساعت در گروه زنان و مردان پنج ماهه نخست امسال به مرکز ثابت این مرکز اختصاص داشته و حدود نه هزار و 770 هزار نفر ساعت نیز در مراکز آموزشی در صنایع آموزش داده شده است.

وی مجموع آموزش‌های ارائه شده در مراکز روستایی این مرکز را حدود 25 هزار نفر ساعت عنوان و بیان کرد: از این میزان 13 هزار و 773 نفر ساعت متعلق به زنان و 11 هزار و 194 نفر ساعت نیز به مردان اختصاص داشته است.

افضلی همچنین با اشاره به آموزش‌های مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران در دیگر مراکز بیان کرد: افزون بر 12 هزار ساعت نیز در مراکز پادگان، زندان، جوار دانشگاه آموزش ارائه شده است.

وی با تشریح فعالیت‌های این مرکز در سال‌های اخیر گفت: تحویل قطعی پروژه ساختمان نیمه تمام چهار واحدی از سازمان مسکن و شهرسازی و تکمیل و افتتاح آن در هفته دولت سال 91 از جمله اقدامات این مرکز در سال‌های اخیر بوده است.

انتهای پیام/82014/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول