اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

جمع‌آوری 5 میلیارد‌ ریال زکات در شهرستان زنجان

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از جمع‌آوری 5 میلیارد ریال زکات در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 5 میلیارد‌ ریال زکات در شهرستان زنجان

اصغر پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پرداخت زکات یکی از موضوعات مورد تاکید در دین مبین اسلام بوده و یکی از اعمالی است که همواره و به صورت مستمر توسط پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) انجام می‌شد.

وی با اشاره به برخی از روایات نقل شده در خصوص اهمیت پرداخت زکات افزود: خوشبختانه با بسترسازی صورت گرفته یکی از طرح‌های اجرایی کمیته امداد به جمع‌آوری زکات اختصاص داشته و از این طریق سنت حسنه پرداخت زکات در جامعه ترویج پیدا می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با بیان اینکه سالانه اقدامات مختلفی در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ پرداخت زکات در شهرستان انجام می‌شود، افزود: برگزاری جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان، جلسات شورای زکات و همچنین نصب بنرهای تبلیغی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط کمیته امداد زنجان است.

وی در ادامه به جمع‌آوری 5 میلیارد ریال زکات طی پنج ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: همچنین امسال یک میلیارد و 260 میلیون ریال زکات فطره در شهرستان زنجان جمع‌آوری شد.

پناهی اظهار کرد: مبالغ جمع‌‌آوری در راستای محرومیت‏‌ز‎دایی و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: کمیته امداد شهرستان زنجان به منظور کاهش طلاق و جدایی در بین خانواده‌های زیر پوشش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج با عنوان مهارت‌های زندگی می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به اینکه آموزش جوانان موجب پیشگیری از آسیب‌های بسیاری در زندگی افراد و زوج‌ها خواهد شد، افزود: در این دوره‌های مسائلی نظیر نحوه رفتار مناسب زوجین در زندگی مشترک، مدیریت اقتصادی زندگی و اهداف و انگیزه‌های ازدواج به افراد حاضر در دوره‌ها آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: معیارهای انتخاب همسر، سبک زندگی دینی و اسلامی، راهکارهای افزایش اعتماد به نفس، دیدگاه‌های اسلام در زمینه انتخاب همسر از جمله موضوعاتی است که در این دوره‌ها به مددجویان آموزش داده می‌شود.

پناهی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن دوره‌های آموزشی برگزار شده اذعان داشت: خوشبختانه این دوره‌ها تاثیر مثبتی در عملکرد و زندگی مددجویان دارد.

وی با ابراز خرسندی از پایداری زندگی‌های مددجویی اظهار کرد: با بررسی‌های به عمل آمده در حال حاضر میزان طلاق در بین مددجویان کمیته امداد کمتر از یک‌درصد است که این امر نشان از تاثیرگذاری مثبت دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

انتهای پیام/73005/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول