اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی فرماندار دشتی خبر داد

پرداخت مبلغ 56 میلیون ریال به مالکان منازل خسارت‌دیده زلزله منطقه دشتی

معاون برنامه‌ریزی فرماندار دشتی گفت: با دستور استاندار بوشهر مبلغ 56 میلیون ریال به‌ صورت وام و بلاعوض در اختیار خسارت‌دیدگان زلزله دشتی قرار می‌گیرد.

پرداخت مبلغ 56 میلیون ریال به مالکان منازل خسارت‌دیده زلزله منطقه دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، علی زارعی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دشتی گفت: با توجه به ابلاغیه وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش برای اولین بار جلسه شورای آموزش و پرورش در مناطق زلزله‌زده بخش شنبه و طسوج تشکیل شد و مسائل و مشکلات آموزش و پرورش این بخش مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به سفر استاندار بوشهر و مدیران به شهر زلزله‌زده شنبه، اظهار داشت: برای تسریع در بازسازی منازل مسکونی خسارت‌دیدگان از زلزله استاندار بوشهر مصوب کرد که مبلغ 26 میلیون ریال به‌صورت وام و بلاعوض توسط اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان حداکثر طی مدت 15 روز در اختیار مالکان منطقه زلزله‌زده قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار دشتی ادامه داد: این مبلغ برای تکمیل منازل مسکونی خسارت‌دیده از زلزله شامل ایزوگام، گچ‌کاری، ساخت جان پناه، شیب‌بندی، نصب شیشه و کف‌سازی در اختیار مالکان قرار ‌می‌گیرد تا در بازسازی منازل تسریع شود.

سرپرست بخشداری شنبه یادآور شد: هم بنیاد مسکن باید تا پایان مهرماه به تعهدات خود عمل کند و هم مالکان باید وارد عمل شوند و هرچه زودتر این کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: مبلغ 30 میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض برای هر واحد مسکونی با تأیید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون امور عمرانی و مدیریت بحران استانداری در اختیار مالکان یک هزار و 238 واحد که در حال بازسازی است، قرار خواهد گرفت.

زارعی اذعان داشت: در جلسه‌ای که به ریاست استاندار بوشهر در شهر شنبه تشکیل شد، مقرر گردید تا طی مدت 48 ساعت آینده اعتبارات در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد تا نسبت به اجرای طرح و پروژه‌های مورد نظر در بخش شنبه و طسوج اقدام شود.

وی افزود: مبلغ 100 میلیون تومان جهت بازسازی میادین و معابر شهری شنبه، برای بازسازی شبکه و تأسیسات برق مناطق زلزله‌زده مبلغ 500 میلیون تومان، بازسازی پانسیون پزشکان و تجهیز پایگاه و اورژانس شنبه مبلغ 200 میلیون تومان و 192 میلیون تومان نیز برای تجهیزات و نصب سیستم‌های مورد نیاز بیسیم و خرید تجهیزات و تعمیر ماشین‌آلات آتش‌نشانی شهر شنبه اختصاص یافت.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار دشتی با بیان اینکه زمین ورزشی شهر شنبه تا آبان‌ماه پایان می‌یابد، ابراز کرد: مبلغ 200 میلیون تومان جهت بازسازی و تکمیل زمین ورزشی شنبه اختصاص یافت که تا دهم آبانماه این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی متذکر شد: اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهرنیز بازسازی مدرسه شهید رجبی شهر شنبه را تا دوم مهرماه به اتمام خواهد رساند و بازسازی دو مدرسه دیگر در شنبه آبانماه وبهمن‌ماه سال جاری تکمیل می‌شود.

زارعی اضافه کرد: همزمان با بازگشایی مدارس در کشور دو باب مدرسه شهید اسدی چاه‌گاه و مدرسه شهید رجبی شنبه در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی بازگشایی می‌شوند.

وی در پایان بیان کرد: جشن عاطفه‌ها با حضور مقام‌های کشوری و استانی در مناطق زلزله‌زده شنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/66006/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول