به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ارتباط دیتا و اینترنت از صبح روز جمعه 29 شهریورماه ساعت 11 صبح در این جزیره قطع و تا ساعت سه بامداد دوشنبه 31 ادامه داشت.
خبرنگار فارس در همین راستا در پی دلیل قطعی دیتا در قشم در در گفتوگو با یکی از متصدیان ارائهدهنده اینترنت در این جزیره وضعیت را جویا شد.
وی که خود را محمد معرفی میکند، گفت: مشترکین اینترنت در ساعات گذشته طی تماسهای مکرر با تلفنهای پشتیبانی مخابرات هیچ گونه پاسخی دریافت نکردهاند تا این که از طریق متصدیان ارائه خدمات اینترنت دست به کار شدند و مشکل را از طریق تماس با تلفن همراه مسئولان استان به مراتب بالا اعلام کردند.
این متصدی ارائهدهنده اینترنت در قشم ادامه داد: پس از بررسیهای به عمل آمده ساعت 20 روز جمعه مشخص شد که نوسانات برق عامل قطعی اینترنت شده و با توجه به عدم وجود برق پشتوانه، این قطعی تا روز شنبه ادامه پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در روز شنبه ساعت 10 صبح مأموران اداره برق شهرستان نسبت به رفع خرابی اقدام کردند، اما باز هم ارتباط برقرار نشد که بعد از آن مخابرات استان نیروهای فنی دیتا و مایکروویو را به شهرستان قشم اعزام کرد که عملیات عیب یابی و رفع عیب تا ساعت سه بامداد امروز خاتمه یافت.
به گفته وی، یکی از دلایل اصلی قطعی 40 ساعته اینترنت در قشم نبود لینک بکآپ بین جزیره قشم و سرزمین اصلی است که باعث عدم ارتباط ، ادارات، سازمانها و شرکتها و بازاریان و مشترکین ADSL میشود.
خبرنگار فارس قشم همچنین در همین راستا طی تماسی با مرتضی ضعیفی مسئول روابط عمومی شرکت مخابرات هرمزگان نیز دلایل وضعیت مذکور را جویا شد.
وی نیز مشکل اصلی اینترنت در قشم را اجرای کابل برگردان سیستم فنی برای توسعه شبکه اینترنت استان عنوان کرد.
این مسئول این امر را که «نوسان برق عامل قطعی اینترنت بوده» را تکذیب و همچنین یاد آور شد: با توجه به آغاز عملیات برگردان که با هدف توسعه شبکه دیتای استان انجام میشود، ارتباط اینترنت تمامی مشترکین مخابرات اعم از ادارات دولتی، بانکها و مشترکین خانگی از ساعت 24 روز 31 شهریور به مدت 8 روز به ندرت دچار قطعی و یا اختلالات جزئی خواهد شد.
انتهای پیام/88001/ت30/ژ1001