اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

ثبت‌نام 1700 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن خراسان جنوبی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت‌نام بیش از یک‌هزار و 700 نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در استان خبر داد.

ثبت‌نام 1700 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‏‌الاسلام محسن مؤمنی‏‌مقدم اظهار داشت: تلاش و توطئه شیاطین جنی و انسی سبب شده مردم از مفاهیم و معارف بلند قرآن مجید فاصله گرفته و در دام شیطان‎های وسوسه‎گر گرفتار شوند.

وی ادامه داد: فاصله گرفتن مردم از مفاهیم و معارف بلند قرآن سبب می‌شود مردم با آموزه‎های قرآن‌کریم بیگانه شده و قرآن در میان آنها به ویژه مسلمانان مهجور بماند.

برگزاری طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در 35 بقعه شاخص خراسان جنوبی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت‌نام بیش از یک‌هزار و 700 نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در استان خبر داد.

مؤمنی‏‌مقدم با اشاره به این‌که این طرح در 35 بقعه شاخص استان برگزار می‏‌شود، تصریح کرد:‌ این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با تربیت 10میلیون حافظ قرآن کریم، استفاده بهینه از فضاهای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و تبدیل آنها به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: با عنایت به وظایف سازمان مبنی بر ترویج فرهنگ قرآنی و اجرای تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری در راستای تربیت حافظ قرآنی و اجرای نیات واقفان خیراندیش طی چهار سال(از سال 91 تا 94) این طرح در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

نخستین قدم در انس با قرآن شناخت قرآن است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: حضرت علی(ع ) درباره مهجوریت قرآن کریم می‎فرماید: "حاملان قرآن آن را واگذاشته و حافظان قرآن آن را فراموش می‎کنند، پس در آن روز قرآن و پیروانش از میان مردم رانده و مهجور می‎گردند و هر دو غریبانه در یک راه ناشناخته سرگردانند".

مومنی‌مقدم گفت: فراموش کردن مفاهیم و معارف قرآن کریم و غفلت از آنها، سبب شده که مردم به دستورها و پیام‎های راه‎گشا و هدایت‎گر این کتاب مقدس توجه نکرده و فرهنگ قرآن در میان مردم به دست فراموشی سپرده شود.

وی با تأکید بر این‌که نخستین قدم در انس با قرآن شناخت قرآن است، متذکر شد: پیش نیاز شناخت قرآن این است که شناخت‌های پیشین غیرمستند را دور بریزیم.

اُنس با قرآن سبب فزونی بصیرت دینی می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: قرآن کریم به عنوان ثقل اکبر، کتاب بصیرت و زندگی است.

مومنی‌مقدم اظهار کرد: آیات قرآن از جانب خداوند، دستورالعملی است برای انسان‌سازی و این‌که انسان چگونه و از چه روش‌هایی در دنیای مادی باید امور خود را تنظیم کند و به پیش ببرد تا در صحنه‌های مختلف زندگی به سر منزل مقصود هدایت شود.

وی با تأکید بر این‌که اُنس با قرآن سبب فزونی بصیرت دینی می‌شود، خاطر نشان کرد: تنها راه سعادت انسان، تمسک جستن به قرآن کریم است و انسان سعادتمند کسی است که با معرفت و بصیرت دینی و انقلابی از این کتاب آسمانی پیروی کند.

قاریان قهار مصری به قرائت ایرانیان غبطه می‌خورند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: در پرتو روشنگری‌های آیات نورانی قرآن، انسان بصیرت دینی پیدا می‌کند و هر چه ما با قرآن انس بیشتری داشته باشیم، بصیرت بیشتری کسب کرده و در سایه قرآن بصیرت ما معنا پیدا می‌کند.

مومنی‌مقدم افزود: یکی از مراتب انس با قرآن این است که چهره وهابیت ملعون آشکار شده و با آن حالی که شیعه و قرآن‌شناس نیستند و با قرآن مأنوس نشده‌اند سعی در قبولاندن خود به عنوان مذهب درست‌، برای به انحراف کشیدن اسلام هستند.

وی با اشاره به قرائت قرآن خاطر نشان کرد: در بخش قرائت قرآن در جایگاهی قرار داریم که قاریان قهار مصری به قرائت ایرانیان غبطه می‌خورند و قاریان ایرانی را مورد تحسین قرار می‌دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تاکید کرد: در مورد فهم قرآن اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته و این فهم باید از درون انسان به جوش و خروش بیاید و به انحراف کشیده نشود که راه سعادت انسانی در فهم دقیق و درست قرآن است.

انتهای پیام/69017/س/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول