اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس فرهنگی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی:

امامزادگان قطب‌های فرهنگی هر شهر هستند

کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امامزادگان قطب‌های فرهنگی هر شهر هستند که مردم بعد از خستگی‌های روزانه می‌توانند به آنها پناه ببرند.

امامزادگان قطب‌های فرهنگی هر شهر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سعید وکیل‌زاده چهارشنبه ‌شب در جمع مردم بیرجند در محل بقعه مبارکه شهدای باقریه اظهار داشت: پنجم ذی‌القعده مصادف با 20 شهریور ماه به عنوان روز ملی بزرگداشت امامزادگان نام‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که همایش بزرگداشت امام‌زادگان در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، متذکر شد: این همایش به منظور ترویج فضائل اهل بیت و بقای متبرکه و آشنایی با زندگی‌نامه و بیوگرافی امام‌زادگان برگزار می‌شود.

وجود 192 بقعه متبرکه در خراسان جنوبی

کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: امام‌زادگان قطب‌های فرهنگی هر شهر هستند که مردم بعد از خستگی‌های روزانه می‌توانند به آنها پناه ببرند.

وکیل‌زاده با بیان این‎که 192 بقعه متبرکه در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: از این تعداد، 70 بقعه‌ متبرکه مربوط به امام‌زادگان هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان بیرجند پنج امامزاده وجود دارد که بقعه متبرکه شهدای باقریه یکی از آنها است.

دفن 70 نفر از نوادگان امام باقر(ع) در بقعه متبرکه شهدای باقریه

کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به دفن تعداد 70 شهید و امامزاده در بقعه متبرکه شهدای باقریه گفت: بزرگترین ویژگی که این امام‌زادگان را از دیگر امام‌زادگان در خراسان جنوبی متمایز می‌کند وجود 70 نفر از نوادگان امام باقر(ع) در این مکان است.

وکیل‌زاده اضافه کرد: این امامزادگان در راه سفر به مشهد بوده‌اند که مورد شبیخوان سربازان حکومت عباسی قرار می‌گیرند از این رو این مکان در ابتدا به نام دره شبیخوان نام گرفته بود و بعدها توسط اداره اوقاف به بقعه متبرکه شهدای باقریه تغییر نام یافت.

وی یادآور شد: دو نفر از سرکردگان این گروه از جمله سید حامد علوی و سید محمدنقی در این شبیخوان زخمی و به مناطق دیگر گریختند و در همان جا به شهادت رسیدند.

کارشناس فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، اذعان داشت: سید حامد علوی در کوه‌های چنشت و سید محمدنقی در کوه‌های باقران به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/69019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول