اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان خبر داد

کشت 320 هزار هکتار گندم در همدان/ 10 هزار تن بذر مورد نیاز کشت پائیزه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: کشت پائیزه گندم در 320 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان با 10 هزار تن بذر مورد نیاز انجام می‌شود.

کشت 320 هزار هکتار گندم در همدان/ 10 هزار تن بذر مورد نیاز کشت پائیزه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا رنجبرضرابی، ظهر امروز در نهمین جلسه کارگروه امور اقتصادی استان همدان با بیان اینکه از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری 200 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته است اظهار کرد: تاکنون 150 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی ادامه داد: برای کشت پائیزه به 10 هزار تن بذر گندم، جو و کلزا نیاز داشتیم که تأمین شد و با توجه به افزایش قیمت گندم به یک هزار و 50 تومان، امیدواریم اراضی زیر کشت گندم در استان افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه 320 هزار هکتار اراضی گندم دیم و آبی زیر کشت رفته است تصریح کرد: در سال 90 در بخش آبی، کشاورزی و صنایع مرتبط با کشاورزی صندوق توسعه ملی 87 میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی و 23 میلیارد و 400 میلیون تومان توسط بانک سپه به استان همدان اختصاص داد.

وی ابراز داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام گرفته 100 درصد اعتبار 87 میلیارد تومانی جذب و از 23 میلیارد تومان بانک سپه نیز 80 درصد جذب شد.

رنجبرضرابی با اشاره به اینکه استان همدان 4.5 درصد از تولیدات کشاورزی کشور را تولید می‌کند اذعان کرد: روند اعطای تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی در سال 91 روند مناسبی نبود و بخش عمده‌ای از اعتبارات سال 91 بعد از گذشت ماه‌ها بررسی طرح‌ها در سال 92 اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه روند اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی در سال 91 دارای اشکالاتی بود که باید تجریه و تحلیل شود اذعان کرد: نرخ بهره بانکی 13 درصد در بخش کشاورزی توجیه اقتصادی برای کشاورزان ندارد و بسیار بالا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه 12 طرح کشاورزی استان با 26.7 میلیارد تومان در صندوق توسعه ملی در دست بررسی است گفت: 10 میلیارد تومان از طرح‌های کشاورزی استان توسط بانک‌های عامل استان در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: تعداد 22 طرح با 43 میلیارد تومان با تصویب بانک‌های عامل به صندوق توسعه ملی برای بررسی معرفی خواهند شد.

رنجبرضرابی با اشاره به اینکه اعتبارات سال 90 در سال 91 تخصیص یافته و روند بررسی طرح‌ها بسیار طولانی است اذعان کرد: برای کاهش روند بررسی طرح‌ها به بانک‌های استانی اختیارات بیشتری داده شود. 

وی خاطرنشان کرد: عاملیت طرح توسعه بخش کشاورزی به یک بانک واگذار شود و دستورالعمل‌های صادره شده برخی مواقع مشکل‌آفرین هستند.

همچنین در ادامه این جلسه ابوالقاسم سوزنچی رئیس خانه کشاورز استان همدان با بیان اینکه در تمام دنیا به بخش کشاورزی کمک‌های بلاعوض می‌شود گفت: نرخ بهره بانکی 13 درصد برای کشاورزی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: تسهیلات اعطا شده به محصول سیب زمینی را برای بازپرداخت 16 درصد محسوب کردیم و سود خود کشاورز 12 درصد در این حالت کشاورز متضرر می‌شود.

رئیس خانه کشاورز استان همدان با اشاره به اینکه از 539 میلیارد تومان اعتبارات صندوق توسعه ملی فقط 63 میلیارد تومان در استان جذب شده است ابراز داشت: همه از نبود پول فریاد می‌‌زنند در صورتی که پول هست فقط جذب نمی‌شود.

وی گفت: از سوی دیگر به نظر می‌رسد متقاضیان به خاطر پیچ و تاب‌های اداری، با طولانی شدن روند امور از ادامه کار منصرف می‌شوند.

انتهای پیام/89019/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول