اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی:

هزینه نگهداری ماهانه هر سالمند بیش از 8 میلیون ریال است

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به آمار‌های نشان داده شده، هزینه نگهداری هر معلول یا سالمند در مراکز شبانه‌روزی، ماهانه هشت میلیون و 600 هزار ریال است.

هزینه نگهداری ماهانه هر سالمند بیش از 8 میلیون ریال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالله عباس‌آبادی امشب در حاشیه مراسم بازدید از مراکز نگهداری و توانبخشی سالمندان بیرجند، اظهار داشت: سالمندان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که به دلیل داشتن تجربه می‌توانند به چراغ راهی بی‌بدیل مبدل شوند.

وی افزود: در همین راستا و برای تکریم سالمندان سوم تا نهم مهرماه، هفته گرامی‌داشت سالمند نامیده شده است.

* اجرای طرح مراقبتی سالمندان در منزل

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی از وجود 4 مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمند در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد مرکز فعال، دو مرکز در بیرجند یک مرکز در قاین و یک مرکز به صورت دو ساختمان جداگانه مختلط در فردوس از سالمندان مراقبت می‌کنند.

عباس‌آبادی ادامه داد: همچنین دو مرکز روزانه در بیرجند و حاجی‌آباد زیرکوه، و چهار مرکز در غالب مراقبت در منزل به سالمندان خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح مراقبتی سالمندان در منزل توسط سازمان بهزیستی اذعان داشت: به دلیل کاهش فاصله میان سالمند و خانواده‌ها و رفع برخی خلأ‌ها از جمله تنهایی سالمند و غم دوری از خانواده، سازمان بهزیستی اقدام به جذب پرستار کرده تا از سالمندان در منزل خودشان مراقبت کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: در غالب این طرح تعدادی پزشک، پرستار، روان‌شناس، فیزیوتراپ و کاردرمان به منازل سالمندان مراجعه کرده و خدمات پزشکی، پرستاری و توانبخشی را در منزل خود سالمندان به آنها ارائه می‌دهند.

* وجود بیش از 100 سالمند زیر پوشش بهزیستی در مراکز نگهداری استان

عباس‌‌آبادی از تأسیس یک مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمند در بیرجند خبر داد و افزود: تمامی اقدامات لازم برای تاسیس این مرکز انجام و اعتبارات آن تامین شده است و اواخر سال جاری شاهد بازگشایی آن خواهیم بود.

عباس‌آبادی از وجود 110 سالمند تحت حمایت بهزیستی خبر داد و خاطر نشان کرد: در مراکز نگهداری و مراقبت از سالمندان سعی می‌شود برنامه‌های بهداشتی، آموزشی و فرهنگی مفید و کارآمد ارائه شود.

وی متذکر شد: عدم پرداخت شهریه از سوی خانواده‌های سالمندان یکی از مشکلاتی است که این مراکز با آن مواجه هستند و انتظار می‌رود برای این‌که ارائه خدمات عالی و درجه یک به سالمندان غیر از یارانه پرداختی بهزیستی، خانواده‌ها در پرداخت شهریه کوتاهی نکنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که با خانواده سالمند تعامل داریم، افزود: این تعامل سبب می‌شود شخصی که به هر دلیلی مجبور است به خانه سالمندان مراجعه کند به دلیل نداشتن شهریه با مشکل مواجه نشود.

عباس‌آبادی اذعان داشت: با توجه به آمار‌های نشان داده شده هزینه نگهداری هر معلول یا سالمند در مراکز شبانه‌روزی، ماهانه 8 میلیون و 600 هزار ریال است.

وی ادامه داد: اداره بهزیستی به مراکز درجه یک 250 هزار تومان، درجه دو 240 هزار تومان و درجه سه 225 هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند. 

9.5 درصد جمعیت خراسان جنوبی را سالمندان تشکیل می‎دهند

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر با احتساب طبس بیش از 63 هزار سالمند در استان وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر 9.51 درصد از جمعیت خراسان جنوبی را سالمندان تشکیل می‌دهند که این استان دومین استان مسن کشور بوده و نرخ سالمندی بالایی دارد.

عباس‌آبادی تصریح کرد: سالمندی دوران حساسی از زندگی بشر است و توجه به مسایل و نیازهای این مرحله یک ضرورت اجتماعی است.

انتهای پیام/69017/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول