اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سراسر کشور

سرشماری از کلنی‌های زنبور عسل آبیک آغاز شد

هم‌زمان با سراسر کشور آمارگیری و سرشماری از کلنی‌های زنبور عسل شهرستان آبیک از امروز به مدت یک هفته آغاز شد.

سرشماری از کلنی‌های زنبور عسل آبیک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، واحد امور دام جهاد کشاورزی شهرستان آبیک آمارگیری از زنبورستان‌های این شهرستان را آغاز کرد.

با سرشماری کلنی‌های زنبور عسل شهرستان آبیک، آمار و اطلاعات به روز و دقیق در اختیار برنامه‌ریزان و مدیران بخش کشاورزی این شهرستان قرار گرفته تا با اتخاذ تدابیر لازم به سطح فعالیت‌های این بخش، توسعه بخشیده شود.

بنابراین گزارش، با فراهم آوردن بستر لازم در بخش مهم تولید عسل می‌توان برای ایجاد اشتغال جوانان گام برداشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: آمارگیری از کلنی‌های زنبور عسل سبب دست‌یابی به اطلاعات از راندمان تولید کلنی‌ها و برآورد دقیق تعداد و نوع کندوهای زنبور عسل می‌شود.

وی ادامه داد: آمارگیری از کلنی‌های زنبور عسل همچنین سبب دست‌یابی به تعداد شاغلان در تولید محصول عسل و کسب اطلاعات و آمار دقیق از تعداد کندوها و کلنی‌ها به منظور تسهیل در روند خدمت‌رسانی و توزیع نهاده‌ها می‌شود.

لازم به ذکر است؛ بر اساس آمارگیری مهر‌ماه سال گذشته، تعداد کلنی‌های شهرستان آبیک 5 هزار و 785 کلنی و میزان تولید عسل 18 تن بوده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک پیش‌بینی می‌شود: تعداد کلنی‌های زنبور عسل این شهرستان به 6 هزار و 500 کلنی و تولید 20 تن عسل برسد که با تحقق این امر، حدود 20 درصد تولید عسل در سال جاری در شهرستان آبیک افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/77006/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول